احداث «باغ نور» در اصفهان

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به استقبال شهروندان و گردشگران از محور نوری هشت بهشت که در نوروز سال ۱۴۰۱ در شهر اصفهان برپا شد، از احداث یک جاذبه گردشگری تازه در اصفهان با نام «باغ نور» خبر داد.

به گزارش ایمنا، حمید قنادنیا اظهار کرد: همزمان با نوروز سال ۱۴۰۱ محور نوری شامل انواع سازه‌ها و المان‌های نوری در محور هشت بهشت اجرا شد و مورد استقبال چشمگیر شهروندان و گردشگران نوروزی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به دنبال استقبال گردشگران از این محور نوری، شهرداری مصمم شد که آن را در مکان مناسبی با استفاده از تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های نوین در نورپردازی اجرا کند، افزود: در حال حاضر مکان اجرای این پروژه که نام «باغ نور» بر آن گذاشته شده از سوی شهرداری در حال بررسی و انتخاب است و به زودی از میان گزینه‌های پیشنهادی تعیین خواهد شد.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر مرمت المان‌های زیباسازی در دو زیرگذر صفه و میدان قدس (یا میدان تمدن) در دست طراحی و بررسی قرار دارد که به زودی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان زیباسازی، باز زنده‌سازی میراث ماندگار شهر را در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: برخی از میراث موجود در شهر مانند درهای قدیم، سازه‌ها و المان‌های قدیمی که ارزش هنری دارد، اما خدشه‌دار شده یا میان شلوغی سازه‌های شهر گم شده است، باز زنده‌سازی و مرمت می‌شود.

قنادنیا ادامه داد: قرار است این المان‌ها و سازه‌ها دارای پلاک ثبتی و شناسنامه مشخصی شود تا سابقه و ویژگی‌های آنها را به مخاطبان معرفی می‌کند، البته مکان‌یابی بعضی از این آثار در شهر مشخص شده است که پس از هماهنگی‌های درون‌سازمانی نسبت به اجرای این طرح اقدام می‌شود.

کد خبر 593171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.