جزئیات حضور وزیر خارجه در کمیسیون اصل ۹۰

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در تشریح جزئیات حضور وزیر خارجه در این کمیسیون گفت: در این نشست تاکید شد پیش از آن که متن مذاکرات ایران با ۱+۴ نهایی شود، باید مجلس نسبت به راستی‌آزمایی تعهدات کشورهای طرف مذاکره مطمئن شود.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به شکایتی که در ارتباط با نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در کمیسیون مطرح شده بود، وزیر امور خارجه به کمیسیون دعوت شدند و پس از طرح موضوع، نسبت به اقدامات وزارت امور خارجه در مورد روند مذاکرات و پیش‌نویس و همچنین مطالبی که تبادل می‌شود، توضیحاتی ارائه کردند.

وی افزود: در این موضوع سوالات جدی و فنی در کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل ۹۰ مطرح و پاسخ‌هایی نیز از سوی وزیر امور خارجه ارائه شد، همچنین پیش‌تر پاسخ‌هایی از طرف این وزارتخانه به کمیسیون درباره بعضی شبهات مطروحه ارسال شده بود که پاسخ‌ها مرور، اشکالات محتوایی آنها با وزیر مطرح و با توجه به اینکه تعدادی از اشکالات وارد دانسته شد، قرار شد وزیر امور خارجه در یک فرصت زمانی کوتاه نسبت به نحوه تهیه گزارش و ارائه آن به نمایندگان ورود و اشکالات آن را اصلاح کند.

خضریان تاکید کرد: از آنجا که این پرونده با منافع ملی کشور ارتباط دارد، لازم است مسائل با جدیت دنبال و مراقبت شود تا موضوع براساس مصالح کشور پیش رود. قرار بر این شد با یک تعامل مشترک بین وزارت امور خارجه و کمیسیون اصل ۹۰ موضوعات در یک کارگروه مشترک پیگیری شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ خاطرنشان کرد: قطعاً تا پیش از آن که متن مذاکرات ایران با ۱+۴ نهایی شود، باید مجلس نسبت به انتفاع کشورمان و همچنین سیاست قطعی کشور در گرفتن تضمین واقعی و راستی‌آزمایی تعهدات کشورهای طرف مذاکره و همچنین آمریکایی‌ها به خصوص در موضوعات نفتی و بانکی مطمئن شود و تا پیش از این موضوع نباید در خصوص نتیجه‌گیری مذاکرات داشته باشیم.

کد خبر 593154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.