انواع نان‌های لذیذ در سراسر جهان

نان یکی از خوردنی‌های جدایی‌ناپذیر در زندگی هر فرد به‌شمار می‌رود که در اشکال مختلف و با طعم‌های متفاوت پخت می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نان یک خوراکی مشترک در میان مردم سراسر جهان است که بدون استثنا، به‌طور روزانه مصرف می‌شود. نان در فرهنگ‌های مختلف، به شیوه‌های متفاوتی پخت می‌شود و در میان مردم نیز با دستور پخت‌های متفاوت محبوبیت دارد. به‌عنوان نمونه، برخی از مردم جهان، نان‌های شیرین را ترجیح می‌دهند، حال آن‌که بسیاری نیز مایل هستند نان‌هایی نمکی را مصرف کنند. درنتیجه این‌که چه نوع نانی خوشمزه‌تر است، از نگاه افراد مختلف فرق می‌کند. در ادامه به معرفی نان‌هایی پرداخته می‌شود که بیشترین محبوبیت را در میان مردم جهان دارد.

نان پنیری برزیلی

نان پنیری برزیلی که در میان مردم این کشور به Pao de Queijo شهرت دارد از خوشمزه‌ترین نان‌های سراسر دنیا به‌حساب می‌آید که منشأ پیدایش آن به «میناس گرایس برزیل» برمی‌گردد. این نان که از آرد مخصوصی به نام «مانیوک» پخته می‌شود، کامل بدون گلوتن است و ترکیبی از آرد و پنیر را شامل می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های نان پنیری برزیلی که آن را به محبوبیت خاصی در میان مردم کشور و سایر نقاط دنیا رسانده است می‌توان به بوی بسیار مطبوع آن در حال پخت اشاره کرد. اگرچه برزیل منشأ پیدایش این نان به‌حساب می‌آید، بااین‌حال امروزه نان پنیری در بسیاری از نقاط دنیا پخت می‌شود.

نان پیتا در خاورمیانه

نان پیتا که پیدایش آن به دوران ماقبل تاریخ و منشأ ظهور آن به خاورمیانه برمی‌گردد، امروزه در سراسر جهان پخت می‌شود و در میان مردم بسیار محبوب است. مورخان اولین بار حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ سال پیش، یعنی در عصر حجر از این نان در کتاب‌های خود نام آوردند، با این‌حال پیدایش آن را به زمان‌های خیلی دورتر نسبت دادند.

نان پیتا به روش‌های مختلف بسیاری پخت می‌شود و مردم آن را اغلب با مخلفات دیگری میل می‌کنند. در بسیاری از کشورهای جهان، پیتا به‌عنوان نان ساندویچ فلافل یا همراه با سبزیجات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نان مصری Aesh

مردم مصر به‌عنوان بیشترین مصرف‌کنندگان نان در سراسر جهان شناخته شده‌اند که شاید علت آن، پخت خوشمزه‌ترین نان دنیا در مصر باشد. Aesh واژه‌ای عربی به معنای زندگی است و علت انتخاب این نام برای خوشمزه‌ترین نان دنیا، محبوبیت بسیار زیاد آن در میان مردم مصر است که وجود آن را برابر بازنده بودن می‌دانند. نان Aesh از ترکیب دو نوع آرد پخت می‌شود که در نتیجه آن، نانی بسیار خوشمزه به وجود می‌آید.

نان Aesh تنها یک خوراکی نیست، بلکه فرهنگ مصر، شیوه زندگی مردم و پیوند آن‌ها با نان را به تصویر می‌کشد.

انواع نان‌های لذیذ در سراسر جهان

مسمن، نان لذیذ مراکشی

مسمن که در فرهنگ‌های مختلف با نام‌های متفاوت شناخته‌شده است، نانی بسیار سنتی و مسطح با منشأ پیدایش از کشور زیبای مراکش به‌حساب می‌آید. ترکیبات اصلی این نان بسیار لذیذ را نشاسته گندم، شکر، نمک، خمیرمایه و آب گرم تشکیل می‌دهد که این مواد پس از ترکیب، ورز داده می‌شود تا کاملاً نرم شود. نان مسمن روی یک صفحه مسطح فلزی یا تابه‌ای چدنی پهن می‌شود تا زمانی که ترد شود و مورداستفاده قرار گیرد. مردم سنتی مراکش اغلب این نان لذیذ را به‌تنهایی مصرف می‌کنند، حال آن‌که بسیاری نیز آن را با سایر مواد غذایی مانند عسل، کباب مرغ و بره سرو می‌کنند.

نان پوری در هندوستان

پوری نوعی نان فطیری و سنتی در هندوستان به‌شمار می‌رود که در روغن سرخ و روی میز غذا سرو می‌شود. این نان که با آب، آرد گندم و زیره پخت می‌شود، میان مردم سراسر کشور از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. خمیر آماده‌شده برای پخت در روغن حیوانی به رنگ طلایی سرخ می‌شود که این روغن به خاطر مزه بسیار خوب خود در میان مردم هند و حتی بسیاری از کشورهای عربی بسیار محبوب است. پوری اغلب مصرف روزمره ندارد و به طور عمده در مراسم و جشنواره‌ها همراه با مواد خوراکی خوشمزه دیگر مانند پالپ خامه‌ای انبه سرو می‌شود.

نان بی‌گل نیویورک

مردم نیویورک نان بسیار خوشمزه بی‌گل را که در سراسر جهان شهرت دارد و در بسیاری از نقاط پخت می‌شود، هیچ‌گاه از سفره‌های صبحانه خود حذف نمی‌کنند. خاستگاه بی‌گل به آلمان و لهستان برمی‌گردد اما مهاجران اروپای شرقی این نان را به نیویورک وارد کردند که برای همیشه بی‌گل در میان مردم این شهر و سایر نقاط ایالات‌متحده آمریکا محبوبیت خود را حفظ کرد.

برای پخت نان بی‌گل، لازم است خمیر آن به مدت ۱۲ ساعت استراحت داده شود و پس از ورآمدن کامل، در تنورهای مخصوص آماده شود.

کد خبر 593093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.