خسارت ۳۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به عشایر استان اصفهان

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: بیش از ۱۲۰۰ رأس دام عشایر در اثر سیلاب اخیر تلف شد و ۱۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغات عشایر نیز در این سیل آسیب دید؛ درمجموع برآورد شده که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان خسارت به عشایر استان اصفهان وارد شده است.

مختار اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص خسارات سیل اخیر به عشایر استان اظهار کرد: این سیلاب در مناطق عشایری سمیرم، فریدونشهر، شهرضا، دهاقان، چادگان و فریدن اتفاق افتاده و تاکنون حدود ۸۳۵ چادر عشایر و اثاثیه منزل آن‌ها را از بین برده است.

وی افزود: همچنین حدود ۲۶۵ کیلومتر از جاده‌های مناطق عشایرنشین در سیل اخیر از بین رفت، بیش از ۱۲۰۰ رأس دام عشایر در اثر این سیلاب تلف شد و ۱۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغات عشایر نیز در این سیل آسیب دید.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: درمجموع برآورد شده که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان خسارت به عشایر استان اصفهان وارد شده است.

اسفندیاری تصریح کرد: تاکنون اقداماتی در راستای کمک‌رسانی به عشایر انجام شده است که ازجمله آن می‌توان به اهدای پتو، نایلون، غذا، نان و خرما اشاره کرد که در حد کمک‌های اولیه است.

وی ادامه داد: خسارات عشایر برآورد شده و به استانداری، وزارت جهاد کشاورزی و ستاد بحران اعلام شده است. اگر اعتباری برای جبران این خسارات توسط دولت در نظر گرفته شود به عشایر اختصاص خواهد یافت.

کد خبر 593064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.