گلایه شهروندان فریدونشهر از نبود بازارچه فصلی+ پاسخ شهردار

شهروندان فریدون‌شهر نسبت به نبود بازارچه محلی معترض هستند. آنان تقاضا دارند شهرداری بازارچه‌ای دایر کند تا بتوانند تولیدات کشاورزی و دامداری خود را به فروش برسانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شغل شهروندان فریدون‌شهر کشاورزی و دامداری است، از آنجا که موقع برداشت محصول بازارچه و مکان مناسبی در شهر نیست، آنان معمولاً محصولاتشان را به شهرهای همجوار می‌برند یا ارزان به دلالان می‌فروشند.

کشاورزان شهر می‌گویند برای جلوگیری از سد معبر لازم است مکانی برای فروش محصولات کشاورزی دایر شود، از این رو درخواست ایجاد بازارچه را دارند تا محصولات به‌طور مستقیم از کشاورز خریداری و با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار بگیرد، اما این مهم تاکنون محقق نشده است.

بازارچه‌های محلی موجب توانمند شدن افراد و رونق کارآفرینی می‌شود، چراکه کشاورزان و دامداران از منابع کشاورزی و دامداری خود کار تولید را آغاز می‌کنند. ساکنان فریدونشهر امید دارند که مدیریت شهری در دوره ششم به این مشکل رسیدگی کند.

عده‌ای از شهروندان فریدون‌شهر در تماس با خبرگزاری ایمنا، نسبت به این وضعیت اعتراض دارند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان شهر هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

در حال آماده‌سازی مکانی برای عرضه مستقیم محصولات باغی و کشاورزی هستیم

ابراهیم باتوانی، شهردار فریدون‌شهر اظهار کرد: در جلسه با هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت تعاونی باغداران شهرستان فریدون‌شهر و کارشناسان جهاد کشاورزی به منظور بررسی و تشریح مشکلات پیش‌روی باغداران، با درخواست شرکت تعاونی باغداران شهرستان برای در اختیار قراردادن مکان و راه‌اندازی بازارچه‌ای به منظور عرضه مستقیم محصولات باغی و کشاورزی موافقت کردیم و مقرر شد نسبت به حل مشکلات کشاورزان و باغداران در حوزه مربوط به مدیریت شهری اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: اقتصاد و پایه فریدون‌شهر کشاورزی و گردشگری است و باید برای اصلاح وضع موجود هماهنگی و همراهی و برنامه‌ریزی بیشتری در سطح شهرستان انجام شود.

شهردار فریدون‌شهر خاطرنشان کرد: مردادماه سال جاری نخستین جلسه در این خصوص برگزار شد و شهرداری در حال آماده‌سازی مکانی برای عرضه مستقیم محصولات باغی و کشاورزی در سطح شهر است، تفاهم‌نامه‌ای نیز با این شرکت‌ها برای همکاری بیشتر و رفع مشکلات در حال انعقاد است.

باتوانی گفت: کمک در بازاریابی، افزایش کیفیت محصولات، استفاده از صنایع تبدیلی و تکمیلی، بسته‌بندی و تجاری‌سازی و فرآوری محصولات و اختصاص مکانی برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گام‌های اساسی برای اصلاح و بهبود وضعیت جاری است.

کد خبر 593046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.