معرفی بهترین راه تسویه آنی خلافی، عوارض و کلیه هزینه‌های خودرو

تابه‌حال شده در زمان خرید خودرو به هزینه‌ها و عوارض خودرو فکر کنید؟ اینکه در سال جاری باید چقدر عوارض شهرداری خودرو پرداخت کنم یا زمان فروش خودرو باید چقدر مالیات نقل و انتقال خودرو بپردازم؟

تابه‌حال شده در زمان خرید خودرو به هزینه‌ها و عوارض خودرو فکر کنید؟ اینکه در سال جاری باید چقدر عوارض شهرداری خودرو پرداخت کنم یا زمان فروش خودرو باید چقدر مالیات نقل و انتقال خودرو بپردازم؟ و سوالاتی از این قبیل. احتمالاً این مدل سوالات در موقع خرید خودرو برای شما پیش نمی‌آید و تنها نگرانی‌تان به قابلیت‌های مختلف خودرو و قیمت ماشین خلاصه می‌شود.

از طرفی برخلاف باور بیشتر افراد، هزینه‌های خودرو فقط به مواردی مانند خرید لوازم جانبی، تعویض قطعات معیوب و خرید یا تمدید بیمه محدود نمی‌شود؛ بلکه هزینه‌های دیگری نیز هستند که مالک خودرو باید برای تردد در شهر و جاده و استفاده از خدمات شهری و بین‌شهری پرداخت کند. به این هزینه‌ها، عوارض خودرو گفته می‌شود که پرداخت آن برای تمام مالکان خودرو اجباری است. در این مطلب با هم به بررسی عوارض خودرو می‌پردازیم.

چرا پرداخت هزینه‌های خودرو و عوارض آن ضروری است؟

تمام رانندگان باید عوارض خودرو را برای تردد در شهر و جاده و استفاده از خدمات حمل‌ونقل عمومی، مکان پارک مشخص‌شده و محدوده‌های کم ترافیک پرداخت کنند. در صورت عدم پرداخت به‌موقع هزینه‌های خودرو، مشمول جریمه‌های عدم پرداخت عوارض خودرو، توقیف خودرو یا ایجاد مشکلات بزرگ‌تر در زمان فروش خودرو خواهید شد.

۶ عوارض خودرو که هر مالک خودرویی باید بداند

شاید وقتی صحبت از عوارض خودرو می‌شود، تنها به یاد عوارض شهرداری و سالیانه خودرو بیفتید، اما درواقع موارد دیگری نیز هستند که به‌عنوان عوارض خودرو شناخته می‌شوند. به‌صورت کلی عوارض و هزینه‌های خودرو عبارت‌اند از:

  • جرایم رانندگی
  • عوارض آزادراهی خودرو
  • طرح ترافیک
  • عوارض پارک حاشیه‌ای
  • عوارض سالیانه خودرو
  • مالیات نقل و انتقال خودرو

خلافی خودرو

جریمه به اندازه کافی برای هر راننده‌ای دردناک است. هیچ فردی دوست ندارد به دلیل نقض قوانین راهنمایی و رانندگی جریمه شود. متأسفانه پرداخت نکردن برخی از جرایم رانندگی مانند جریمه تسلیمی یا الصاقی ماشین عواقب زیادی مانند دو برابر شدن خلافی خودرو را در پی دارد. پلیس راهنمایی و رانندگی برای برخی از جرایم رانندگی حادثه‌ساز هم نمره منفی در نظر گرفته است.

عوارض آزادراهی

برای تردد در آزادراه‌ها باید عوارض پرداخت کنید. اگر کمی به سال‌های گذشته برگردیم، صف‌های طولانی ایستگاه‌های عوارضی را می‌بینید که رانندگان برای پرداخت عوارض آزادراهی در پشت چندین خودرو توقف کرده‌اند. این روزها می‌توانید بدون توقف از بیشتر ایستگاه‌های عوارضی عبور کنید؛ چراکه دوربین‌های پلاک خوان هوشمند می‌توانند به صورت خودکار شماره پلاک خودرو را همراه با اطلاعات ماشین ثبت کنند. به همین دلیل پرداخت عوارض آزادراهی‌ آنلاین و غیر حضوری شده است.

معرفی بهترین راه تسویه آنی خلافی، عوارض و کلیه هزینه‌های خودرو

طرح ترافیک

طرح ترافیک به منزله کاهش ترافیک، آلودگی و شلوغی در برخی از مناطق تهران اجرا شده است. مبلغ عوارضی طرح ترافیک به صورت کلی ۹۸۵.۵۰۰ ریال است. در صورتی که اقدام به پرداخت آن نکنید باید به صورت یکجا کل عوارضی طرح ترافیک را در زمان فروش خودرو پرداخت کنید.

اگر در حالت عادی اقدام به رزرو مجوز روزانه طرح ترافیک کنید، مبلغ بدهی کاهش پیدا نمی‌کند. ولی اگر معاینه فنی برتر داشته باشید، می‌توانید مجوز روزانه را با قیمت ۶۸۹.۸۵۰ ریال رزرو کنید. در نهایت باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر کیف پول «تهران من» شارژ داشته باشد، هزینه به صورت خودکار از موجودی کیف پول کسر نمی‌شود.

پارک حاشیه‌ای

اگر در خیابان‌های شلوغ تهران تردد داشته باشید، احتمالاً می‌دانید پیدا کردن جای پارک معضل بزرگی برای بیشتر رانندگان است. شهرداری تهران بخشی از فضای کنار خیابان‌ها را برای توقف وسایل نقلیه در نظر گرفته است. بدین صورت هم جلوی ترافیک و شلوغی خیابان‌ها گرفته می‌شود و هم افراد دسترسی راحت‌تری به مراکز خرید و رفاهی دارند.

تمام خودروها در نیم ساعت اول می‌توانند به صورت رایگان از پارک حاشیه‌ای استفاده کنند. بعد از آن، پلاک خودروهای پارک شده توسط ماشین‌های کنترل مکانیزه پارک حاشیه‌ای بررسی و مبلغ عوارضی برای آن‌ها ثبت می‌شود.

عوارض شهرداری خودرو

خودروها برای تردد روزانه از خدمات شهری استفاده می‌کنند. شهرداری هر سال برای احداث راه‌ها و بهبود کیفیت آسفالت‌ها و خیابان‌کشی هزینه می‌کند. بخشی از این هزینه را در قالب عوارض سالیانه از وسایل نقلیه دریافت می‌کند. اگرچه با عدم پرداخت عوارض، مشمول پرداخت جریمه دیرکرد خواهید شد، اما با این حال بسیاری از رانندگان ترجیح می‌دهند عوارض خودرو را در زمان فروش خودرو پرداخت کنند.

پیامدهای عدم پرداخت عوارض خودرو چیست؟

تابه‌حال شده به این فکر کنید که اگر عوارض خودرو را به موقع پرداخت نکنیم، با چه مشکلاتی روبرو می‌شویم؟ جریمه عدم پرداخت هزینه‌های خودرو چقدر است؟ در ادامه به بررسی این مورد می‌پردازیم.

جریمه عدم پرداخت خلافی خودرو

اگر در طول رانندگی تخلف کنید، جریمه رانندگی دو برابر نمی‌شود؛ مگر اینکه جز جرایم الصاقی، خودداری و تسلیمی باشد و بعد از گذشت ۶۰ روز پرداخت نشده باشند. با پرداخت به موقع خلافی خودرو، جلوی بالا رفتن مبلغ جریمه را بگیرید.

جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی خودرو

مهلت پرداخت عوارض آزادراهی خودرو محدود است پس بهتر است پیش از اتمام زمان ۱۵ روز، اقدام به پرداخت عوارضی خودرو خود کنید.

جریمه عدم پرداخت طرح ترافیک

اگر از محدوده طرح ترافیک عبور کنید، مبلغ ۹۸۵.۵۰۰ ریال به عنوان بدهی برای پلاک خودرو شما ثبت می‌شود. اما بر خلاف گذشته ابن هزینه بعد از گذشت یک ماه افزایش پیدا نمی‌کند و دیگر نیاز نیست مثل قبل نگران افزایش جریمه عدم پرداخت عوارضی طرح ترافیک باشید.

جریمه عدم پرداخت پارک حاشیه‌ای

جریمه دیرکرد پرداخت عوارض پارک حاشیه‌ای در هر نوبت ۱۰٪ است. در صورت عدم پرداخت به موقع نیاز است تمام بدهی را در زمان فروش خودرو همانند عوارض سالیانه پرداخت کنید.

جریمه عوارض سالیانه خودرو

اگر عوارض شهرداری خودرو را هر سال پرداخت نکنید، به ازای هر ماه، ۲ درصد جریمه دیرکرد روی مبلغ عوارضی خودرو اضافه می‌شود. یعنی اگر پرداخت عوارض را یک سال به تعویق بیندازید، باید ۲۴٪ جریمه دیرکرد را به همراه مبلغ عوارض شهرداری خودرو پرداخت کنید.

قبضینو؛ راهکار جامع خدمات خودرو و تسویه آنی خلافی و عوارض

سامانه اینترنتی قبضینو برای تبدیل شدن به یک سامانه تخصصی در حوزه استعلام و پرداخت از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است. قبضینو با اولویت قرار دادن ارائه خدمات به تمامی کاربران خود روز به روز در مسیر پیشرفت گام برداشت و حالا به عنوان سامانه جامع خدمات خودرو در قالب سایت و اپلیکیشن به هوطنان خدمت‌رسانی می‌کند. در ادامه همراه ما باشید تا سرویس‌های بیشتر قبضینو را بررسی کنیم.

معرفی بهترین راه تسویه آنی خلافی، عوارض و کلیه هزینه‌های خودرو

پرداخت جرایم رانندگی

در سامانه قبضینو امکان مشاهده جزئیات و اطلاعات به روز خلافی خودرو وجود دارد. هم‌چنین می‌توانید از امکانات متعددی مانند پرداخت خلافی خودرو با یک رمز پویا، پرداخت موردی، قسطی یا تجمیعی جریمه‌های رانندگی استفاده کنید. حتی می‌توانید سوابق قبلی استعلام‌های خود را مشاهده و مبلغ تخلفات رانندگی‌تان را به صورت آنی تسویه کنید.

پرداخت عوارض طرح ترافیک

یکی دیگر از سرویس‌های قبضینو امکان پرداخت عوارض طرح ترافیک است. برای مشاهده و نگه‌داری سوابق، پرداخت موردی، قسطی یا تجمیعی بدهی طرح ترافیک می‌توانید از این سامانه اینترنتی استفاده کنید.

پرداخت پارک حاشیه‌ای

برای مشاهده جزئیات به روز، پرداخت و تسویه آنی پارک حاشیه‌ای نیز می‌توانید از سامانه قبضینو استفاده کنید.

پرداخت عوارض آزادراهی

در راستای حذف روش پرداخت حضوری عوارض آزادراه، قبضینو امکان استعلام و پرداخت آنلاین و الکترونیکی را در اختیار تمام رانندگان قرار داده است. با این سرویس می‌توانید به اطلاعات به‌روز و جزئیات عوارض آزادراه دسترسی پیدا کنید و عوارض آزادراهی خودروتان را به صورت آنی پرداخت و تسویه کنید.

پرداخت عوارض سالیانه خودرو

پیش از اضافه شدن امکان پرداخت عوارض شهرداری خودرو به قبضینو تنها می‌توانستید عوارض خودرو را در سامانه اینترنتی شهرداری همان شهر پرداخت کنید. در حال حاضر از طریق قبضینو امکان مشاهده و پرداخت مبلغ عوارض سالیانه خودرو برای تمام شهرستان‌ها وجود دارد. بهتر است بعد از پرداخت، نسبت به دریافت مفاصا حساب اقدام کنید تا بعداً با مشکل خاصی روبه‌رو نشوید.

معرفی خدمات دیگر خودرو در قبضینو

خدمات خودرو قبضینو فقط محدود به موارد بالا نمی‌شود بلکه سرویس‌های دیگری را نیز شامل می‌شود. با استفاده از این سامانه اینترنتی دیگر نیاز نیست مثل قبل از چندین سایت و نرم افزار موبایلی استفاده کنید. زیرا این‌طوری یک اپلیکیشن چندکاره دارید.

نمره منفی گواهینامه

گاهی در اثر زیر پا گذاشتن قوانین راهنمایی و رانندگی جریمه می‌شوید. برخی از جرایم نمره منفی دارند. اگر می‌خواهید از آخرین وضعیت گواهینامه‌تان با خبر شوید و هم‌چنین نمره منفی گواهینامه خود را نیز مشاهده کنید، می‌توانید از سامانه قبضینو استفاده کنید.

پیگیری مدارک خودرو

یکی از پراستفاده‌ترین سرویس‌های قبضینو، پیگیری مدارک خودرو است. برای مشاهده آخرین و به روزترین اطلاعات سند مالکیت خودرو یا کارت ماشین همراه با جزئیات کامل، می‌توانید از این سرویس استفاده کنید.

پلاک فعال

یکی از اقداماتی که در زمان فروش خودرو برای رانندگان اهمیت زیادی پیدا می‌کند، استعلام پلاک فعال خودرو است. با سامانه قبضینو می‌توانید از تعداد پلاک‌های به نام خود همراه با جزئیات کامل با خبر شوید. هم‌چنین سوابق استعلام پلاک فک شده را نیز مشاهده کنید.

اگر در زمان استعلام و پرداخت هر یک از هزینه‌های خودرو به مشکل برخوردید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با قبضینو در تماس باشید.

قبضینو: https://ghabzino.com

شماره پشتیبانی: ۰۲۱-۲۸۴۲۲۳۸۸

تلگرام: @Ghabzino_CRM

کد خبر 593029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.