واقعیت‌های کشور توسط روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها بیان شود

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی گفت: واقعیت‌های کشور باید توسط روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها بیان شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر نصرالهی امروز _دوشنبه دهم مردادماه_ در دوره آموزشی کنشگری و جهاد تبیین در آرایش جدید رسانه‌ای ویژه روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی که از سوی استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: کنشگری از انحصار رسانه‌های سنتی خارج شده است از این رو باید راهکارها و راهبردهایی باید برای مدیریت حوزه ارتباطات در دستگاه‌ها و رسانه‌ها گرفته شود.

وی تصریح کرد: امروز مسئولان و روابط عمومی‌ها بیش از مردم به سواد رسانه ا نیاز دارند و در حالی که همه مردم را در فاقد سواد رسانه‌ای می‌دانند معتقدیم بخش مهمی از بدنه مدیران و روابط عمومی‌ها بیش از همه به سواد رسانه‌ای نیاز دارند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی با بیان اینکه در دوره‌ای کنشگری رسانه‌ای در انحصار افراد خاص حقیقی و حقوقی بود که خبر را تولید و منتشر می‌کردند، اما این انحصار در تولید و توزیع شکسته شده است، افزود: از سال ۱۹۶۰ به بعد ارتباطات جمعی شخصی به وجود آمد که در آن هر فردی می‌تواند تولیدکننده، توزیع کننده و مصرف کننده اخبار باشند در حالی که این انحصار پیش از این در اختیار رسانه‌ها بود.

وی با تاکید بر اینکه سوشیال مدیا و مساله پنج ای یعنی اینکه هر فردی، هر پیامی را، در هر مکانی و با هر زبانی می‌تواند تولید و منتشر کند همان خروج از انحصار در کنشگری است، تصریح کرد: امروز مدل گردش اخبار از مرکز پیرامون و غرب به شرق نیز تغییر کرده است و اینکه اینکه مدیران روابط عمومی‌ها بر اساس قرار جهاد تبیین این تغییرات را بپذیرند مساله مهمی است.

نصرالهی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سه مرتبه به درستی به جهاد تبیین تاکید کردند و پیش از آن نیز در بیانیه گام دوم انقلاب هشدار دادند که کشور در محاصره تبلیغاتی است، گفت: خواستگاه سخنان رهبری از آنجا ناشی می‌شود که امروز ناامید کردن مردم و ایجاد نارضایتی از نظام و دولت در دستور کار رسانه‌های دنیا قرار دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه روابط عمومی‌ها خواستگاه و منشأ خبر هستند و می‌توانند با انتشار به موقع در قالب‌های مختلف و با انتشار رسانه‌ای قواعد بازی در این زمینه را تغییر دهند، اظهار کرد: سیستم رسانه و روابط عمومی ما به وضوح ناکارآمد هستند و این امر در بحران‌ها خود را به خوبی نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه راهبرد رسانه‌ها و روابط عمومی‌های کشور در مواقع بحران انفعالی و واکنشی است، تصریح کرد: استفاده هوشمندانه و موقع و درک محتوا از تولید و توزیع اخبار باید مدنظر روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها باشد.

نصرالهی ادامه داد: برخورد فعال فقط با مخاطبان نست بلکه تولیدکنندگان، توزیع کنندگان خبر و کنشگران سیاسی را نیز شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین یک راهبرد و استراتژی برای خروج از محاصره تبلیغاتی به منظور اثرگذاری بر افکار عمومی است، تصریح کرد: امروز واقعیت‌های کشور توسط روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها بیان نمی‌شود و همین زمینه سوءاستفاده رسانه‌های آن سوی مرزها را مهیا می‌کند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه کشوری که با بحران‌های مختلف رو به رو است باید راهکارهای ارتباط با رسانه و مدیریت رسانه را میان مدیران و روابط عمومی‌ها نهادینه کرده و آموزش دهد، ادامه داد: نگاه روندی، تحلیلی، عمقی، راه حلی و امیدزا برای شکافتن جنگ چند جانبه هیبریدی شناختی نیاز امروز روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین با آگاه شدن و آگاه کردن سر و کار دارد، گفت: زمانی که برخی اخبار محلی کاربرد ملی پیدا می‌کنند، روایت اول تعیین کننده خواهد بود.

کد خبر 593022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.