کمیته‌ملی المپیک ایران برای کمیته المپیک آمریکا نامه‌ای معترضانه فرستاد +عکس

به‌دنبال صادر نشدن ویزا برای حضور نمایندگان ورزشی کشورمان جهت شرکت در بازی‌های جهانی بیرمنگام (ورلدگیمز) نامه اعتراضی از سوی دکتر صالحی امیری رئیس کمیته‌ملی المپیک ایران به رئیس کمیته المپیک آمریکا ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طی یک‌ماه‌ونیم اخیر ورزشکاران ملی‌پوش کشورمان در رشته‌های موی‌تای، دوومیدانی، کاراته و تیروکمان، به‌دلیل صادر نشدن ویزای آمریکا، نتوانستند در مسابقات بازی‌های جهانی بیرمنگام حضور پیدا کنند و با سایر حریفان برای کسب عناوین برتر به رقابت بپردازند.

به‌دنبال صادر نشدن ویزا برای حضور نمایندگان ورزشی کشورمان جهت شرکت در بازی‌های جهانی بیرمنگام (ورلد گیمز)، نامه اعتراضی از سوی دکتر صالحی امیری رئیس کمیته‌ملی المپیک جمهوری‌اسلامی ایران به رئیس کمیته المپیک آمریکا ارسال شد.

در نامه ارسالی از سوی کمیته‌ملی المپیک کشورمان به کمیته‌ملی المپیک آمریکا آمده است:

«رئیس کمیته ملی المپیک آمریکا؛ سرکار خانم سوزان لیونز

سلام ما را از کمیته ملی المپیک ایران پذیرا باشید.
به اطلاع می‌رساند تیم‌های ملی ما تصمیم داشتند تا با دعوت ستاد برگزاری بازی‌های قهرمانی جهان "World Games" که از تاریخ هفتم تا هفدهم جولای در شهر بیرمنگام برگزار شد، شرکت کنند، اما درخواست ویزای این فدراسیون‌ها از قبیل دوومیدانی، کاراته، تیرو کمان و سه‌گانه با پاسخ منفی سفارتخانه مواجه شد و یا اصلاً پاسخی به درخواست‌ها ندادند که این اقدام تأثیر بسیار منفی در روحیه قهرمانان و روند فعالیت‌های قهرمانی به همراه داشته است.

از آنجایی‌که روح المپیک و منشور المپیک همواره به ایجاد اتحاد و جدایی سیاست از ورزش تاکید دارد، انتظار می‌رفت کشور میزبان خارج از مناسبات سیاسی همکاری‌های دو جانبه بیشتری به‌خرج می‌داد، امیدوارم تحریم‌های اقتصادی ظالمانه علیک کشور ایران شامل ورزش نگردد.

خواهشمند است دلیل عدم صدور ویزا برای تیم‌های ملی ایرانی را پیگیری نموده و نتیجه را به کمیته‌ملی المپیک ایران اعلام کنید.»

سیدرضا صالحی‌امیری

کمیته‌ملی المپیک ایران برای کمیته المپیک آمریکا نامه‌ای معترضانه فرستاد +عکس

کد خبر 593000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.