نمای ساختمان‌ها متناسب با بافت منطقه باشد

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد گفت: نمای ساختمان‌های واقع شده در مجاورت مکان‌های تاریخی، باید متناسب با بافت منطقه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بیاتی امروز _ دوشنبه دهم مردادماه _ در یکصدوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد، اظهار کرد: تشکیل کمیته نما و منظر شهری در شهرداری شهرکرد مورد تاکید اعضای شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه تشکیل کمیته نما و منظر شهری سازندگان بناها را به رعایت بیشتر الگوهای ایرانی و اسلامی در احداث نما برای ساختمان‌ها ترغیب می‌کند، افزود: با این روش جنس و متریال نماها نیز در ضوابط جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت و با رعایت نکات سازه‌ای خطرات احتمالی در لرزه‌ها و زلزله و همچنین در واقع عادی کاهش می‌یابد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: بر اساس اصول و مبانی شهرسازی و همچنین با بهره‌گیری و در نظر گرفتن تجارب موفق، نمای ساختمان‌ها در هر منطقه و شهر باید تابع شرایط جغرافیایی، فرهنگی، باورهای دینی و نگرش‌های اجتماعی آن اقلیم باشد.

وی با بیان اینکه تشکیل کمیته نما در شهرداری شهرکرد به ارتقای سیما و منظر شهری در مرکز استان کمک شایانی می‌کند، تصریح کرد: پیاده‌سازی ضوابط باید با همراهی شهروندان باشد.

بیاتی گفت: نمای ساختمان‌های واقع شده در مجاورت مکان‌های تاریخی باید متناسب با بافت منطقه باشد و اجازه ندهد که فضاهای مناسبی که از قابلیت لازم برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است، به اغتشاش بصری دچار شود.

وی اظهار کرد: تشکیل کمیته نما و منظر شهری مقدمه‌ای برای رسیدن به وحدت نما است و با این طرح، ساختمان‌ها در مباحثی همچون خط آسمان، نما، فضای سبز، محوطه بیرونی و نصب مبلمان شهری دارای وجه اشتراک می‌شود تا شهر به آراستگی و زیبایی لازم دست یابد و به معنی واقعی کلمه «شهر ما، خانه ما» باشد.

کد خبر 592964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.