واریز چهار میلیارد تومان یارانه به حساب مطبوعات اصفهان در سال گذشته

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: سال گذشته چهار میلیارد تومان یارانه مطبوعات به حساب مطبوعات استان واریز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی تمنایی _امروز، دهم مردادماه ۱۴۰۱_ در جمع اهالی رسانه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب دوره‌های آموزشی از مطبوعات حمایت می‌کند همچنین در سال‌های گذشته، دوره آموزشی با کمک خانه مطبوعات انجام شده و می‌شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: بخشی از حمایت‌های وزارتخانه از مطبوعات در راستای واریز یارانه است که وزارت ارشاد به حساب مسئولان رسانه واریز می‌کند. سال گذشته چهار میلیارد تومان یارانه به حساب مطبوعات استان واریز شده است.

وی با بیان اینکه هزینه آگهی‌های دولتی تا حدودی بحث برانگیز بوده است خاطر نشان کرد: هزینه آگهی‌ها به شماره حسابی که در سامانه جامع رسانه‌ها اعلام شده واریز می‌شود و تقسیم این یارانه برعهده مدیر مسئول است. سال گذشته شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به روزنامه‌های استان برای آگهی پرداخت شده است.

تمنایی با اشاره به بیمه خبرنگاران افزود: در حال حاضر ۱۱۰ نفر از خبرنگاران استان عضو صندوق اعتباری و بیمه هستند و در صورتی که خبرنگاری در سه ماه گذشته هر ماه دو خبر ارسال کرده باشد می‌تواند بیمه شود.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۳۱۴ خبرنگار عضو خانه مطبوعات وجود دارد اما تنها ۱۱۰ نفر بیمه شدند، گفت: تنها خبرنگاران عضو خانه مطبوعات به عنوان خبرنگاران رسمی شناخته می‌شوند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: مشکلی برای بیمه خبرنگاران وجود ندارد، خبرنگاری که تمایل به بیمه دارد توسط وزارتخانه بیمه می‌شود که ۱۸ درصد را اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هشت درصد را خود خبرنگار پرداخت خواهد کرد.

کد خبر 592944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.