رفع معضلات بازار اراک دغدغه شورای شهر

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: مهم‌ترین نگرانی مدیریت شهری در مواقع بارانی در خصوص بازار اراک است.

وحید میرنظامی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بازار تاریخی اراک دارای ۲۱ سرا است که از این تعداد هشت سرا در اختیار اداره اوقاف بوده که این مجموعه اهتمام لازم برای نگهداری از این سراها را ندارد.

وی ادامه داد: در خصوص دیگر سراها نیز اگر سازمان میراث فرهنگی همین رویه را در ارتباط با این بنا ادامه دهد، آسیب‌های جدی به این بنای تاریخی وارد خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: شهرداری متولی مستقیم حفظ بازار نیست و در این زمینه نقش حمایتی دارد و مدیریت شهری در زمینه حفظ ابنیه تاریخی شهر دغدغه‌مند است.

وی اضافه کرد: بودجه‌ای که در منابع ملی برای نگهداری و مرمت بازار پیش‌بینی شده است، کافی نیست و در صورت ادامه‌دار بودن روند فعلی به دست خودمان یکی از ابنیه مهم که هویت تاریخی شهر محسوب می‌شود، را از دست خواهیم داد.

میرنظامی تصریح کرد: در اصفهان، کاشان، یزد و دیگر شهرهای کشور نیز ابنیه تاریخی با قدمتی به مراتب بیشتر از بازار تاریخی اراک وجود دارد که متولیان حفظ و نگهداری از آن ابنیه توانسته‌اند بدون استفاده از مصالح جدید ساختمانی به نگهداری از این ابنیه بپردازند و سازمان میراث فرهنگی استان در این زمینه می‌تواند از تجربه این شهرها استفاده کند.

کد خبر 592925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.