افزایش بودجه تملکات شهرداری اراک به ۴۰۰ میلیارد

رئیس کمیسیون املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک از افزایش بودجه تملکات شهرداری تا مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

حامد آجرلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کمیسیون املاک در گذشته به صورت تلفیقی با دیگر کمیسیون‌های شهر برگزار می‌شد، از همین رو تا قبل از این به صورت جدی به اولویت‌بندی در تملکات شهرداری پرداخته نشده بود. در سال ۹۸ این کمیسیون به صورت مستقل فعالیت خود را آغاز کرد به طوری که بودجه تملکات شهرداری از ۱۷ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

وی افزود: دلیل این افزایش چشمگیر در بودجه تملکات افزایش دغدغه‌مندی در حوزه‌های تعریض خیابان‌های شهر، افزایش پارک‌های محله‌ای و فضای سبز شهری، تملک و حفظ خانه‌های تاریخی شهر است.

رئیس کمیسیون املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: در سال جاری به صورت دقیق و با نگاهی جامع‌تر به شناسایی نقاط آسیب‌پذیر شهری پرداخته‌ایم و بر همین اساس به اولویت‌بندی تملکات در سطح شهر پرداخته‌ایم و این موارد در ۹ بند احصا شده و بر اساس این شاخه‌بندی شهرداری به تملکات مختلف در سطح شهر خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: از جمله تملکاتی که در دستور کار شهرداری قرار گرفته و در حال انجام است می‌توان به تملک بلوار الغدیر، بخشی از خیابان سیدالشهدا، عقب‌نشینی‌های خیابان شریعتی، خانه محسنی، بخشی از خیابان ادب‌جو اشاره کرد.

آجرلو تصریح کرد: با ایجاد این تملکات بسیاری از گره‌های ترافیکی در شهر برطرف خواهد شد و این موضوع توأمان در منظر شهری نیز تأثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 592874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.