مازاد ۴ میلیون راس دام سبک در کشور/ هر کیلو دام در سطح کشور ۷۵ هزار تومان

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام گفت: با توجه به حجم بالای دام سبک و سنگین در کشور، قیمت دام در ایام محرم تغییری ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور پوریان اظهار کرد: با توجه به مازاد قابل توجه دام روی دست دامدار، دام مازاد باید خرید تضمینی شود تا تولیدکننده قادر به ادامه تولید باشد. قیمت کنونی هر کیلو دام در سطح کشور ۷۵ هزار تومان و لاشه ۱۵۰ تا ۱۵۵ هزار تومان است.

وی افزود: در شرایط کنونی چهار میلیون دام سبک و ۳۰۰ هزار رأس گوساله پروار مازاد داریم که به دلیل شرایط خشکسالی، کم‌آبی و گرانی نهاده باید تمهیداتی اندیشیده شود. به‌رغم حجم بالای دام، گوشت بالای ۲۰۰ هزار تومان در خرده فروشی عرضه می‌شود که بر این اساس نرخ دام و گوشت سنخیتی ندارد.

به گزارش ایمنا، بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت شقه گوسفندی ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، شقه گوساله ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، راسته بدون استخوان بالای ۲۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود، درحالی‌که رئیس شورای تأمین کنندگان دام اظهار می‌کند که به دلیل مازاد تولید، قیمت دام در ایام محرم تغییری ندارد.

نگرانی بابت تأمین مرغ در ایام محرم نیست

همچنین محمدعلی فروغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عرضه روزانه گوشت مرغ در اصفهان بالای ۲۰۰ تن است و نگرانی بابت تأمین آن در ایام محرم نیست.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی که به مقدار قابل توجهی گوشت سفید نیاز داشته باشند به سامانه رهتاب معرفی شده و می‌توانند پس از ثبت درخواست مقدار مورد نیاز خود را تأمین کنند.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان در ماه محرم فروشگاه‌ها مشکلی در عرضه گوشت مرغ ندارد و به صورت گرم و منجمد به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان با بیان اینکه مشکلی برای تأمین مرغ در ایام محرم نیست گفت: قیمت مصوب ۵۹ هزار ۸۰۰ تومان است که در ایام محرم تا ۵۶ هزار تومان هم ممکن است فروخته شود.

کد خبر 592786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.