هزینه‌ تغییر سیاست‌های نرخ ارز ترجیحی دارو به داروخانه‌ها پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: با تخصیص اعتبارات لازم، اولین مرحله از هزینه‌های ناشی از تغییر سیاست‌های نرخ ارز ترجیحی دارو به داروخانه‌های طرف قرارداد پرداخت شد.

محمدحسین صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه با تخصیص اعتبارات لازم اولین مرحله از هزینه‌های ناشی از تغییر سیاست‌های نرخ ارز ترجیحی دارو به داروخانه‌های طرف قرارداد پرداخت شد، اظهار کرد: نسخه الکترونیک پذیرش شده همه مراکز درمانی در چهار بازه زمانی جهت تولید سند هزینه مالی به امور مالی ارسال شده و مبالغ پرداختی بیمه سلامت به حساب مراکز به صورت مکانیزه واریز می‌شود.

وی افزود: با توجه به اختصاص کد هزینه جداگانه برای سهم ارز ترجیحی داروهای مشمول طرح دارویاری تا پایان تیرماه جاری مبلغ سه میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال سند هزینه در سامانه ثنا تولید و به حساب داروخانه‌ها واریز شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان ادامه داد: هزینه‌های سهم ارز ترجیحی داروهای مشمول طرح دارویاری از بیست‌وسوم تیرماه در سامانه‌های بیمه تغییر و با قیمت‌های جدید برای بیماران محاسبه می‌شود، با اجرای طرح دارویاری، تعداد داروهای تحت پوشش بیمه افزایش یافته است و پرداخت از جیب مردم و هزینه‌های دارویی بیمارانی که تحت پوشش بیمه هستند کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به نقش سازمان‌های بیمه‌گر در طرح دارویاری، تصریح کرد: با تحت پوشش قرار گرفتن ۳۶۶ قلم دارویی که قبلاً در تعهد بیمه‌ها نبودند، حدود ۱۴۰۰ قلم دارو مشمول این طرح شده و پرداختی مردم نسبت به قبل از اجرای طرح افزایش نداشته است، درصورتی‌که بیماران برای تهیه دارو با نسخه پزشک و از مسیر نسخه‌نویسی الکترونیک اقدام کنند، هزینه مازادی را متحمل نمی‌شوند.

صفاری خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل دسترسی بیمه‌شدگان صندوق بیمه روستاییان و صندوق بیمه سلامت همگانی، دریافت داروهای موردنیاز در سطح دو با رعایت نظام ارجاع در همه داروخانه‌های طرف قرارداد بیمه سلامت بلامانع است.

کد خبر 592769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.