به بیش از ۲۰۰ واحد روستایی خسارت وارد شد

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه هنوز نمی‌توان آمار دقیقی از میزان خسارت‌های ناشی از سیل اخیر داد، گفت: برآورد می‌شود که بیش از ۲۰۰ واحد احداثی و تعدادی واحد تعمیری پس از سیلاب اخیر در کل استان داشته باشیم.

مهدی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص خسارات سیلاب‌های اخیر برای خانه‌های روستایی، اظهار کرد: با توجه به ادامه بارندگی‌ها هنوز نمی‌توان آمار دقیقی از میزان خسارت‌ها داد؛ بنابراین آمار فعلی تنها برآورد اولیه از خسارات احتمالی است.

وی افزود: ارزیابی خسارت‌های وارده از روز _جمعه هفتم مردادماه_ در روستای نهوج، نائین و اردستان، توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شروع شد. علاوه بر این تعدادی ماشین‌آلات برای ترمیم سیل‌بندها و جمع‌آوری گل و لای در روستای نهوج اختصاص یافت.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: بر این اساس برآورد می‌شود که بیش از ۲۰۰ واحد احداثی و همچنین تعدادی واحد تعمیری پس از سیلاب اخیر در کل استان داشته باشیم.

صدر ادامه داد: آسیب به بندها و سیل بندها حدود صدمیلیارد تومانی برآورد می‌شود. با انجام برآوردهای نهایی، خسارات احصا شده و توسط مدیریت بحران استان به وزارت کشور ارسال می‌شود. اگر هیئت دولت در این خصوص مصوبه‌ای داشته باشد، کمک‌های بلاعوض و تسهیلات به مردم ارائه خواهد شد.

وی گفت: گزارشات ارسالی به وزارت کشور باید با مستنداتی همراه باشد و پس از بازدید توسط نماینده‌های وزارت کشور به هیئت دولت ارجاع خواهد شد.

کد خبر 592748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.