چهارمین خط BRT اصفهان آماده بهره‌برداری است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: خط اتوبوس تندرو از سه‌راه درچه در غرب اصفهان تا پایانه جی در شرق به طول ۱۸ کیلومتر به عنوان چهارمین خط BRT این کلان‌شهر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در آستانه بهره‌برداری است.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از مهمترین پروژه‌های شهرداری اصفهان که با هدف خدمت به مسافران درون شهری و همچنین ایجاد پایانه ترکیبی درون‌شهری و برون‌شهری در پایانه جی به بهره‌برداری رسیده است، راه‌اندازی خط اتوبوس تندرو از سه‌راه درچه تا پایانه جی با عبور از میدان امام حسین (ع) در مرکز شهر است.

وی افزود: مسیر چهارمین خط BRT از پایانه جی خیابان‌های هشت‌بهشت شرقی، هشت‌بهشت غربی، فرشادی، بلوار هشت‌بهشت، میدان امام حسین (ع)، شمس‌آبادی، شیخ‌بهایی، آتشگاه تا سه راه درچه است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه برای این خط ساخت ایستگاه‌ها و زیرسازی مسیر انجام و ۲۵ دستگاه اتوبوس با استفاده از کمک دولت در انتشار اوراق مشارکت اسلامی خریداری شده است، تصریح کرد: تبادل مسافر با خطوط یک، ‬ دو‬ و‬ سه اتوبوس تندرو، ‏ تبادل مسافر با خط یک مترو و تبادل مسافر با خطوط پر مسافر شمالی جنوبی از مزایای این خط است.

وی‬ ادامه داد: با‬ راه‌اندازی‬ خط اتوبوس تندرو از سه‌راه درچه در غرب اصفهان تا پایانه جی در شرق، ‏ اتصال شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز شهر اصفهان به یکدیگر انجام‬ می‌شود و ارتباط مسافران درون‌استانی و برون‌شهری به مرکز شهر توسط خط تندرو و رونق پایانه مسافربری جی را فراهم می‌کند.

حق‌شناس گفت: توسعه حمل‌ونقل ترکیبی و استفاده از ظرفیت موجود جهت خدمات‌دهی بهتر به مسافران و رانندگان از دیگر ویژگی‌های چهارمین خط BRT اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: خط اتوبوس تندرو از سه‌راه درچه در غرب اصفهان تا پایانه جی در شرق به طول ۱۸ کیلومتر به عنوان چهارمین خط BRT این کلان‌شهر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در آستانه بهره‌برداری است.

کد خبر 592723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.