ارائه تسهیلات خانه‌دار شدن؛ راهکار ساردینیا برای افزایش جمعیت

دولت منطقه‌ای ساردینیا در ایتالیا بودجه‌ای ۴۵ میلیون یورویی را برای کمک به خانواده‌ها برای خرید یا بازسازی خانه اول آن‌ها اختصاص داده است. این اقدام بخشی از یک برنامه استراتژیک جدید برای معکوس کردن کاهش جمعیت مناطق روستایی و تقویت فعالیت اقتصادی در آنجا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جزیره ساردینیا با ارائه بودجه برای نوسازی خانه‌ها، در برابر کاهش جمعیت موضع جدی اتخاذ کرده است. کمک دولت برای خرید ملک به عنوان کمک بلاعوض به خانوار است و می‌تواند تا ۱۵ هزار یورو برسد. در هر صورت این طرح نمی‌تواند بیش از ۵۰ درصد ارزش خانه یا بازسازی را پوشش دهد یا بیش از مبلغ اعلام شده را هزینه کند.

کمک‌هزینه به کسانی پرداخت می‌شود که اقامت خود را در یک شهر کوچک در ساردینیا ثبت می‌کنند یا به افرادی تعلق می‌گیرد که اقامت ثبت شده خود را ظرف ۱۸ ماه پس از خرید خانه یا پس از تاریخ اتمام کار انتقال می‌دهند. افرادی که در حال حاضر اقامتگاه اصلی خود را در شهر کوچک دیگری در جزیره ثبت کرده‌اند، نمی‌توانند برای کمک‌هزینه درخواست دهند. این کمک همچنین می‌تواند به افرادی اعطا شود که در زمان ارائه درخواست، اقامت خود را به یک شهر کوچک ساردینیا منتقل می‌کنند.

ارائه تسهیلات خانه‌دار شدن؛ راهکار ساردینیا برای افزایش جمعیت

کریستین سولیناس، رئیس‌جمهور ساردینیا در این رابطه توضیح داد: "این اقدام با هدف تبدیل جزیره به مکان بهتری برای زندگی و دادن فرصت‌های جدید به ساکنان تصویب شده است. ما شرایطی را ایجاد کرده‌ایم که جوانان تصمیم به ماندن و توسعه بافت اقتصادی سرزمین‌هایشان بگیرند. به لطف کمک‌هزینه‌ها و کسانی که به اینجا نقل مکان می‌کنند یا تصمیم به تشکیل خانواده می‌گیرند، قلمروی ما پربارتر می‌شود. بدون توسعه واقعی سرزمین‌ها، مناطق داخلی و محروم‌ترین مناطق که باید از سیاست‌های جدید برای سکونت مجدد عبور کنند، رشدی وجود نخواهد داشت."

علاوه بر این ابتکار منطقه‌ای، پروژه‌های دیگری نیز به احیای مسکن‌های متروکه اختصاص یافته است. از جمله پروژه خانه‌های یک یورویی است که در ساردینیا نیز ریشه دوانده است.

بر اساس این طرح، به خانوارها اجازه داده می‌شود تا با هزینه‌ای نمادین مالک ملک شوند. در مقابل، مالکان جدید متعهد می‌شوند که کار بازسازی را طبق مشخصات و ضوابط انجام دهند و برای مدت معینی از فروش مجدد آن خودداری کنند.

خوشبختانه خانوارهای با درآمد متوسط، واجد شرایط دریافت کمک‌هزینه هستند و این پیشنهاد فقط برای خریدارانی است که برای اولین بار قصد اقامت دائم در خانه را دارند. علاوه بر این، مالک آینده باید به وضوح قصد خود را برای بازسازی آن با شروع به‌کار در مدت شش ماه پس از انعقاد معامله و اتمام آنها به مدت دو سال نشان دهد.

ارائه تسهیلات خانه‌دار شدن؛ راهکار ساردینیا برای افزایش جمعیت

کد خبر 592704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.