کارهای روزمره خطر زوال عقل را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که انجام دادن کارهای روزمره و معاشرت با دیگران، خطر بروز زوال عقل را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر کارهای روزمره و خطر بروز زوال عقل، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، بیش از نیم میلیون بریتانیایی را به‌طورمتوسط ۱۱ سال دنبال کردند؛ در پایان پیگیری، ۵۱۸۵ شرکت‌کننده به زوال عقل مبتلا شده بودند. افراد مورد بررسی در این مطالعه، اطلاعاتی در مورد انجام کارهای خانه و همچنین تعداد دفعات ملاقات با دوستان و اعضای خانواده یا رفتن به اماکن اجتماعی را ارائه کردند. آن‌ها همچنین سابقه خانوادگی زوال عقل را گزارش کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر بروز زوال عقل در میان افرادی که ورزش می‌کردند، ۳۵ درصد کمتر بود؛ در میان افرادی که کارهای خانه را انجام می‌دادند ۲۱ درصد و در میان افرادی که با اعضای خانواده و دوستان ملاقات می‌کردند تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده بود. کارهای روزمره می‌تواند مفید باشد، زیرا نوعی ورزش محسوب می‌شود؛ افرادی که مشغول نظافت، آشپزی و باغبانی هستند نیز ممکن است سبک زندگی فعال‌تری داشته باشند.

به گفته پژوهشگران، گاهی اوقات افراد با ورود به دوران بازنشستگی منزوی می‌شوند، انزوای اجتماعی یک عامل خطر برای زوال عقل است. افراد لازم است صرف‌نظر از سن و شرایط زندگی، راهی برای فعال ماندن از نظر فیزیکی، ذهنی و اجتماعی به عنوان بخشی از رویکرد کلی برای حفظ ذهن خود پیدا کنند. نتایج مطالعات دیگر نیز نشان می‌دهد که فعالیت بدنی، ذهنی و اجتماعی منظم برای سلامت مغز مفید است.

کد خبر 592683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.