لزوم هماهنگی با پلیس راهور قبل از راه‌اندازی دسته‌جات/آمادگی پلیس برای دهه اول محرم

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به آمادگی پلیس راهور برای مراسم محرم، گفت: مسئولان هیئت‌های عزاداری قبل از بیرون آوردن دسته‌جات با عوامل پلیس راهور منطقه خود هماهنگی کنند تا مسیر برای آنها هموار شود و مردم پشت بار ترافیک نایستند و موجب نارضایتی سایر افراد فراهم نشود.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خدا را شاکریم که پس از دو سال که با شرایط خاص و محدودیت‌های ناشی از کرونا روبه‌رو بودیم، محرم امسال شاهد برپایی هرچه باشکوه‌تر مجالس عزاداری، هستیم.

وی با اشاره به آماده‌باش کامل پلیس راهور در دهه اول ماه محرم، افزود: مأموران پلیس راهور به عنوان خادمان آستان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این ایام آماده هرگونه همکاری با هیئت‌های عزاداری و مردم هستند و برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌های عزاداری در سطح شهر تلاش می‌کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان بروز ترافیک در زمان پخش نذورات را یکی از چالش‌های موجود در این ایام دانست و ادامه داد: از مسئولان هیئت‌های مذهبی و مسئولان ایستگاه‌های صلواتی انتظار می‌رود ایستگاه‌های صلواتی را در حاشیه خیابان‌ها و میدان‌های اصلی برپا نکنند و افرادی را به عنوان انتظامات درنظر بگیرند تا هنگام پخش نذورات از بروز ترافیک و راه‌بندان جلوگیری شود.

لزوم احتیاط عزاداران حین عبور از عرض معابر

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر عزاداران لباس تیره و مشکی بر تن دارند، به عزاداران توصیه می‌شود موقع عبور از عرض معابر، احتیاط بیشتری داشته باشند. همچنین به خانواده‌ها نیز توصیه می‌شود حین حضور در مراسم عزاداری مواظب کودکان خردسالان خود باشند و از ورود ناگهانی آنها به سطح سواره‌رو خیابان جلوگیری کنند.

سرهنگ محمدی اضافه کرد: مسئولان هیئت‌های عزاداری قبل از بیرون آوردن دسته‌جات با عوامل پلیس راهور منطقه خود هماهنگی کنند تا مسیر برای آنها هموار شود و مردم پشت بار ترافیک نایستند و موجبات نارضایتی سایر افراد فراهم نشود.

وی با اشاره به آمادگی کامل پلیس راهور استان برای نظم‌بخشی خیابان‌ها و معابر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، خاطرنشان کرد: در صورت برپایی تجمع هیئت‌های عزاداری در میدان تاریخی حضرت امام (ره) در روز عاشورا، محدودیت‌هایی در اطراف این میدان اعمال می‌شود که متعاقباً اعلام خواهد شد.

کد خبر 592624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.