رفع نیازهای پایتخت مورد توجه قرار گیرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح‌هایی که مصوب و ابلاغ می‌شود، رها می‌شود و نیازهای شهر دیده نمی‌شود؛ شهرداری باید پاسخ دهد که چه تعداد از برنامه‌ها را اجرا کرده است؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی، امروز _یکشنبه نهم مردادماه_ در جریان بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه طرح جامع زیباسازی شهر تهران» اظهار کرد: در اینکه طراحان و کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری با انگیزه بهتر و کیفی‌تر شدن مسائل این طرح را دادند تردید ندارم، اما اولین حرفم این است که درحال‌حاضر کار شهرداری را راحت می‌کنیم و مرتب طرح می‌دهیم و شهرداری باید لایحه بیاورد.

وی ادامه داد: در حوزه زیباسازی مشکل داریم و سازمان زیباسازی و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران این مشکل را بهتر از ما می‌توانند درک کنند و آن‌ها باید برای رفع مشکلات را به طرح و لایحه تبدیل کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمان ماده ۴۷ برنامه پنج ساله دوم تمام شد و اکنون برنامه پنج ساله سوم را داریم. ماده‌ای تحت عنوان ماده ۴۳ در برنامه پنج ساله وجود دارد که ۱۲ بند در حوزه زیباسازی دارد و نمی‌توانیم طرح را بدون توجه به ماده ۴۳ تصویب کنیم. غیر از ۱۲ بندی که در ماده ۴۳ برنامه سوم آمده، در پیوست این برنامه در حوزه سامان‌دهی و ارتقای هویت سیما و منظر شهری چهار سیاست آمده و ۱۹ اقدام اجرایی پیش‌بینی کرده و تمام مطالبی که دوستان در طرحشان آوردند همگی در این ۱۹ بند آمده است، یعنی ۱۲ بند در ماده ۴۳ داریم و ۱۹ بند در راهبرد سوم حوزه مدیریت شهری در حوزه زیباسازی، اما دوباره طرح می‌آوریم بدون ارتباط با برنامه پنج ساله سوم، نکته اینجا است که در آستانه ارائه سیاست‌ها و راهبرد برنامه چهارم نیز هستیم.

امانی اضافه کرد: امروز در کمیسیون بودجه بحث داشتیم که سیاست‌ها و اصول کلی برنامه چهارم را به صحن بیاورند، زیرا وزارت کشور ابلاغ کرده شهرداری نباید برنامه را پنج ساله بنویسد و باید چهار ساله بنویسد. اگر نقصی دارد در برنامه اصلاح کنیم، اما هنوز سند برنامه سوم در دستمان است و تمام چیزهایی که در این طرح پیش‌بینی شده اینجا آمده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: از برنامه دوم و برنامه سوم تاکنون سه طرح مصوب درباره کنترل و مهار آب‌ها و سیلاب‌های تهران و یک توافقنامه داریم که بین شهرداری و سازمان آب امضا شده و قرار بوده اجرایی شود، اما نتیجه این چهار برنامه، سیلابی بود که در تهران جاری شد.

وی گفت: به تازگی مرکز پژوهش‌های مجلس، برنامه ششم توسعه کشور را اعلام کرد؛ شهرداری بگوید چه تعداد از برنامه‌های پنج ساله را اجرایی کرده است؟ طرح‌هایی که تصویب و ابلاغ می‌شود، بعدها رها می‌شود و در بسیاری از این طرح‌ها نیازهای شهر دیده نمی‌شود.

کد خبر 592570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.