علل مخالفت کانون وکلای اصفهان با اعطای اختیار تام به هیئت مذاکره‌کننده با قوه قضائیه

رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان گفت: اگر اختیار تام اعطا و از نظر هیئت مذاکره‌کننده، چنین اقتضا شود که ابتدا آیین‌نامه توسط کانون‌ها اجرایی شود و سپس درصدد رفع معایب برآیند، عامل استقلال نهاد وکالت نقض می‌شود؛ لذا نمی‌توانیم با این میزان اختیار موافقت کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه کانون وکلای دادگستری استان اصفهان، لیلا رئیسی درباره علل مخالفت کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با اعطای اختیار تام به هیئت مذاکره‌کننده با قوه قضائیه، اظهار کرد: به‌جز کانون وکلای دادگستری استان‌های خوزستان و زنجان، تمام کانون‌ها در جلسه حاضر بودند و به‌جز کانون وکلای اصفهان همگی با اعطای اختیار تام به هیئت مذاکره‌کننده موافقت کردند.

وی افزود: اگر اختیار تام اعطا شود و ازنظر هیئت مذاکره‌کننده اقتضا این باشد که ابتدا آئین‌نامه توسط کانون‌ها اجرایی شود و سپس درصدد رفع معایب برآیند، عامل استقلال نهاد وکالت نقض می‌شود؛ لذا ما نمی‌توانیم با این میزان اختیار موافقت کنیم.

پیشنهاد تقویت و حمایت هیئت مذاکره‌کننده

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان ادامه داد: به همین جهت کانون وکلای دادگستری استان اصفهان پیشنهاد تقویت و حمایت هیئت مذاکره‌کننده را مطرح کرد، اما به‌صراحت تأکید کردیم باید حدوحصری برای میزان اختیار هیئت مذکور در نظر گرفته شود.

وی تأکید کرد: هیئت مذاکره‌کننده با قوه قضائیه علاوه بر اینکه برای پیشبرد این مذاکرات به اختیارات کافی نیازمند است، باید عدم اجرای آئین‌نامه پیش از اعمال اصلاحات را مدنظر قرار دهد تا آسیبی به استقلال کانون‌های وکلا وارد نشود.

رئیسی با اشاره به بیانیه اخیر هیئت عمومی اسکودا در ارتباط با شاخص نمره در پذیرش نتایج آزمون وکالت، اظهار کرد: کانون‌ها نتایج آزمون را بر اساس مر قانون اعلام خواهند کرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم قوه مقننه به نظرات کانون‌های وکلا و استفاده از تجارب آن‌ها برای پیشبرد طرح‌ها، بیش از گذشته اهمیت دهد تا از وضع قوانینی که بدون اخذ نظرات کارشناسی مصوب و به مرحله اجرا می‌رسد، جلوگیری شود.

برخی از طرح‌ها موجب تضعیف نهاد وکالت شده است

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان گفت: غیرقابل‌انکار است که برخی از طرح‌ها موجب تضعیف نهاد وکالت شده و به‌تبع آن موجب تضعیف دستگاه قضا و درنتیجه موجب ورود آسیب جدی به روند دادرسی عادلانه می‌شود. به‌عنوان نمونه نتایج طرح تسهیل که اکنون به‌عنوان قانون تسهیل اجرایی شده از همین ابتدا مشهود است.

وی درباره نتایج نشست مجمع عمومی صندوق حمایت گفت: در جلسه هفتم مردادماه صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری ضمن تعیین بازرسان صندوق و اعضای کارگروه سرمایه‌گذاری، درخصوص افزایش دریافتی مستمری‌بگیران، بازسازی ساختمان صندوق، میزان بدهی کانون‌ها به صندوق حمایت، طرح ایجاد و راه‌اندازی درمانگاه تخصصی برای وکلا و خانواده‌های آن‌ها و برخی موارد دیگر گفت‌وگو و در موارد مذکور تصمیمات خوبی اتخاذ شد. امید آنکه روند تصمیم‌گیری‌های مفید و کارآمد در صندوق حمایت در جهت رفع هرچه بیشتر دغدغه‌های همکاران و تأمین مطالبات آن‌ها ادامه داشته باشد و افزایش یابد.

کد خبر 592562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.