خطرات احتمالی سیل در شهرستان شهرکرد به حداقل رسید

فرماندار شهرستان شهرکرد، گفت: خطرات احتمالی سیل در شهرستان شهرکرد به حداقل رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالعلی ارژنگ امروز _یکشنبه نهم مردادماه _ در حاشیه بازدید از برخی نقاط آسیب پذیر و سیل بندهای شهرستان شهرکرد، اظهار کرد: پاکسازی نهرها، جداول مسیر فاضلاب و جمع آوری نخاله از سطح خیابان راهکار اصلی مهار سیلاب در شهرستان شهرکرد است.

وی افزود: با هماهنگی خوب اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، خطرات احتمالی سیل قبل از وقوع با برنامه‌ریزی‌ها و برگزاری جلسات قبل از بارندگی‌ها، در شهرستان شهرکرد به حداقل رسید.

ارژنگ با اشاره به اینکه در برخی از شهرهای خارج از استان بارندگی باعث بروز حوادثی ناگوار، در آن مناطق شد، گفت: این زنگ هشداری را برای دیگر شهرها از جمله شهرستان شهرکرد به صدا درآورد و همه ما را بر آن داشت تا چاره‌ای بیندیشیم پیش از آنکه رخدادی ناخوشایند رخ دهد، در شهرستان شهرکرد هم از هفته گذشته با کارشناسی‌هایی که به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه در شهرستان شهرکرد نظیر شناسایی نقاط حادثه خیز و.... انجام شد. بر این اساس لایروبی نهرها، سیل بندها، خاک‌ریزها، تقویت و استحکام بخشی شد تا از بروز سیلاب جلوگیری شده و آب‌ها ذخیره سازی شود؛ در شهرها پاکسازی جداول از نخاله، خاک و خاشاک و سایر موارد این چنینی صورت گرفت که این اقدامات خود موجب باز بودن کلیه مسیرها شده بود.

فرماندار شهرستان شهرکرد ادامه داد: جلساتی که در این خصوص پس از کارشناسی‌ها برگزار شد نکات لازم و شرح وظایف هر دستگاه در زمان سیل مشخص کرد و از این رو جای نگرانی خاصی وجود نداشت و همان‌طور که شاهد بودیم بعد از وقوع باران‌های سیل‌آسا فقط در مواردی چند آبگرفتگی رخ داده بود که در صدد رفع مشکل هستیم.

ارژنگ تصریح کرد: اکیپ‌های راهداری و تیم‌های اداره برق، جمعیت هلال احمر و نیروهای بسیج، نیروهای خدمات و آتش‌نشانی شهرداری به همراه تمامی ماشین آلات خود از پنج شنبه هفته گذشته به صورت آماده باش در همه نقاط شهرستان مستقر هستند.

کد خبر 592513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.