ضرورت توسعه اینترنت ایمن و سریع برای ارائه خدمات با کیفیت به اصفهانی‌ها

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به نظرات متخصصان، راه‌اندازی یک شبکه امن و اختصاصی برای ایجاد ارتباطات شهرداری و شهروندان و ارائه خدمات با کیفیت به صورت غیرحضوری ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _ یکشنبه نهم مردادماه _ در پنجاه‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری، اظهار کرد: راهبرد شورای ششم شهر و شهرداری رسیدن به شهر هوشمند و افزایش ارائه خدمات الکترونیکی شهروندی به خصوص در حوزه شهرسازی است که حساسیت‌های اطلاعاتی بالایی دارد.

وی افزود: امروزه شاهد تقابل‌های سایبری هستیم که در اصفهان به عنوان یکی از مناطق راهبردی کشور ممکن است رخ دهد، بنابراین نیازمند حرکت‌های اساسی در حوزه دیجیتال و ارائه خدمات مناسب در حوزه فناوری اطلاعات به شهروندان هستیم.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس نظر متخصصان، راه‌اندازی یک شبکه امن و اختصاصی برای ایجاد ارتباطات شهرداری و شهروندان لازم است.

وی ادامه داد: با توجه به شبکه فیبر نوری که شهرداری اصفهان دارد، یکی از راهکارهای مناسب برای مقابله با مخاطرات وضع موجود، موضوع استفاده از همین شبکه است، زیرا می‌تواند جایگزینی برای شبکه جهانی اینترنت باشد تا اگر اختلالی ایجاد شد از این شبکه بومی استفاده کنیم.

صالحی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دارای مجوز توسعه فیبر نوری، می‌توانیم منازل و کسب و کارها را به نوعی از اتصال همراه که در اصطلاح FTTX نام دارد، مجهز کنیم. در این حالت از اینترنت، ایجاد امکان ارتباط بی‌سیم برای شهروندان در شهر به وجود خواهد آمد.

وی افزود: با این نوع از فناوری ارتباطاتی، مردم می‌توانند به صورت ایمن و با سرعت بالا با استفاده از فیبر نوری با حداقل هزینه، خدمات خود را از شهرداری و در گام‌های بعد از دستگاه‌های اجرایی دریافت کنند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به هزینه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، می‌توان برای آغاز کار، به صورت آزمایشی از یک منطقه مانند سپاهان‌شهر یا مناطق مشابه آن با برگزاری فراخوان و انتخاب بهترین پیشنهاد، این اقدام را تسریع کنیم تا خدماتی باکیفیت، کم‌هزینه و ارزان در حوزه فضای مجازی و به صورت غیرحضوری به مردم ارائه شود.

کد خبر 592511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.