پویش حسینی نذر خون کارکنان شهرداری سمنان

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان گفت: پویش نذر خون کارکنان شهرداری، همزمان با ایام شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برگزار شد.

قاسم ملکدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نذر خون در ماه محرم و ایام شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، ایثاری از جنس دلدادگی و نوع‌دوستی است و از سنت‌های نیک فرهنگ ایرانی به شمار می‌رود که ارزش معنوی زیادی دارد.

وی افزود: در یک قرار همدلی، کارکنان شهرداری سمنان با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و کمک به هم‌نوع جهت اهدای خون با حضور پرشور خود در امر خداپسندانه اهدای خون با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مشارکت کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا، اهدای خون بنا به بعضی ملاحظات و واهمه شهروندان، کاهش یافته است که اجرای پویش نذر خون می‌تواند به حفظ ذخایر خونی و کمک به بیماران بینجامد.

ملکدار با بیان اینکه منظر شهری پدیده‌ای متغیر است و تحت تأثیر شرایط مختلف اجتماعی و فرهنگی شکل می‌گیرد، تصریح کرد: بخشی از این تغییر باید با شرایط فرهنگی و اعتقادی شهروندان همراه باشد؛ زیرا در تقویت مسائل اعتقادی تأثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: المان‌های ویژه ماه محرم با عناوین "یا حسین (ع) "، "علمدار کربلا"، "پلاک‌های یا حسین"، "ظهر عاشورا" و "شمع" در مناطق مختلف شهر سمنان نصب خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان افزود: المان‌های ساخته شده برای دو ماه محرم و صفر در سطح شهر سمنان نصب می‌شود تا شور و حماسه حسینی را در قالب‌های نمادین همچون نقش و حجم تجلی پیدا کند.

کد خبر 592501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.