برنامه جامع و عملیاتی شورای ششم تدوین شود

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از ریاست و هیئت‌رئیسه شورا مستدعی است که برنامه‌ای جامع و عملیاتی برای مدت باقی مانده شورای ششم تدوین و اولویت‌های کاری با نظر اعضا و صاحب‌نظران امر تهیه شود و مبنای کاری همه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _یکشنبه نهم مردادماه_ در نطق میان دستور پنجاه‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین (ع)، اظهار کرد: مهم‌ترین دستاورد قیام امام حسین (ع) حفظ و تحکیم احکام اسلام است، زیرا اگر عاشورا نبود به دلیل تحریفات حاکمان جاهل و ظالم در مبانی اسلام امروز اثری از حقیقت اسلام باقی نمی‌ماند.

وی افزود: در حقیقت باید گفت "الاسلام محمدی الحدوث و الحسینی البقاء"؛ یعنی رسالتی که پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) از ناحیه خداوند مأمور به انجام آن بود با فداکاری‌های امام حسین (ع) زمینه بقا و استمرار وجودی‌اش فراهم شد و در حدیث قدسی آماده است که "ای محمد، من حسین را نگهبان دین و وحی قرار دادم و او را با شهادت عزیز و گرامی داشتم."

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با تشکر از مردم متدین و حسینی اصفهان که آماده برپایی مراسم باشکوه عزاداری امام حسین (ع) هستند، گفت: نقش هیئت‌های مذهبی، مجموعه‌های فرهنگی و روحانیت معظم با انسجام و وفاق عمومی کم‌نظیر و قابل ستایش است. اگر چه نقش مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان و شهر در انضباط‌بخشی به مراسم مؤثر است، اما حضور معنادار و گسترده مجموعه‌های فرهنگی، مدیریتی و اجرایی شهرداری شامل شهرداران مناطق و معاونانشان، سازمان‌های وابسته شهرداری و شهرداری مرکزی به ویژه معاونت‌های فرهنگی و خدمات شهری با سایر دستگاه‌ها متفاوت است؛ در مسئله سیاه‌پوش کردن شهر ممکن است به دلیل مسائل جوی کوتاهی‌هایی شده باشد، اما مدیریت شهری در تلاش برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) است.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری با واگذاری خدمات متعدد به شهروندان و تسهیل امور به دنبال مردمی‌سازی امور است، امیدواریم این مسیر برای دیگر برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد و روز به روز پررونق‌تر شود. یک سال از عمر کاری دوره ششم گذشت، در این مدت اتفاقات بسیاری رخ داده است، رویکرد عمومی شورای اسلامی شهر در خدمت‌رسانی، رسیدگی و توجه کافی به مردم به ویژه گروه‌های متوسط و پایین اقدام مثبتی است، اما این گزاره به معنای اینکه به همین اندازه باید اکتفا کرد، نیست.

نادرالاصلی با تاکید بر اینکه فرصت‌ها همچون ابر می‌گذرد و آن‌ها را باید غنیمت شمرد، اظهار کرد: در سال دوم شورای اسلامی شهر از ریاست و هیئت‌رئیسه شورای ششم شهر مستدعی است که برنامه‌ای جامع و عملیاتی برای مدت باقی مانده تدوین و اولویت‌های کاری با نظر اعضا و صاحب‌نظران امر تهیه و مبنای کاری همه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مطالب را باید اولویت‌بندی کرد تا بسیاری از برنامه‌های دیگر در تمام سطوح در دستور کار کمیسیون‌ها و مدیریت شهر قرار گیرد.

مناطق محروم و محلات ضعیف و حاشیه‌نشین اصفهان مورد توجه قرار گیرد

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با این مدل حرکت در موضوع درآمدهای پایدار، اقتصاد مشارکتی و سرمایه‌پذیر، آینده‌ای مثبتی ترسیم نمی‌کنیم؛ مشکلات درآمدی در سطوح مدیریت شهرداری فراوان است، از این رو دغدغه تأمین مشکلات جاری، مدیران را از برنامه‌ریزی‌های کلان باز می‌دارد، می‌دانیم که اصفهان قطب سرمایه‌پذیری و سرمایه‌گذاری است؛ اما گردشگری، میراث تاریخی و بافت‌های عظیم تاریخی بازمانده از گذشتگان در شهرداری همراه با برنامه نیست و مناطق محروم، محلات ضعیف و حاشیه‌نشین و مهاجرت از مطالب کمتر مورد توجه است.

وی اظهار کرد: موضوع اجرای سرای هشت و سرای ۱۰ و الکترونیک‌سازی، آهنگ خوبی دارد، اما انتظارات موجود را برآورده نکرده است. کم و بیش اخبار ناخوشایندی از چگونگی اجرای آن به گوش می‌رسد، لذا می‌طلبد رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار را مکلف کند تا گزارش واقعی از چگونگی عملیاتی شدن این برنامه در همه شئون سازمان شهرداری ارائه شود. همچنین در حوزه مسائل فرهنگی، دینی، هنری، اجتماعی و ورزشی اگرچه توسط کمیسیون فرهنگی سیاست‌گذاری می‌شود و کارهای خوبی نیز شده، اما در بسیاری از برنامه‌ها، نگاه صرفه‌جویانه وجود ندارد که اصلاح دیدگاه مورد نظر شورای اسلامی شهر است، از این‌رو باید مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد.

نادرالاصلی گفت: امروز دل‌نگران اداره زندگی جامعه بزرگ خدمات شهری شهرداری و همکاران پرتلاش آن هستیم، این همه گستردگی انواع قراردادها و سلیقه‌ای عمل کردن در پرداخت حقوق و مزایا و دیرکرد در همین پرداخت‌ها موجب آزار و اذیت نیروهای شهرداری است؛ این موضوع از ناحیه همکاران دائم مورد تذکر قرار گرفته، اما تصمیم جدی در این زمینه گرفته نشده و به تبع گزارشی نیز به شورای اسلامی شهر نرسیده است.

تلاش همه‌جانبه شورای ششم برای زنده بودن زاینده‌رود

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص زنده بودن زاینده‌رود و آب تلاش همه‌جانبه‌ای داشته‌اند، افزود: سعی کردیم دستورات کار کمیسیون را با موضوعات مختلف از جمله ایجاد دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود، حرکت‌های رسانه‌ای و فرهنگی و پیگیری‌های حقوقی و انجام کار فکری و واگذاری به کنسرسیوم دانشگاهی دنبال کنیم، اما مسئله اخیر موضوع فرونشست زمین و مشکلات آن برای مردم است. اگر چه در مطالعات و تحقیقات نقطه نظرات متفاوتی وجود دارد، اما تاکید می‌کنم که مدیریت شهری باید تکالیف قانونی و اجرایی حوزه خود را احصا و تدوین و ارائه کند و برای عملیاتی شدن آن تلاش کند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: با توجه به اینکه امروز در خصوص ترکیب هیئت‌رئیسه رأی‌گیری و تصمیم‌گیری می‌شود و برای اداره امور شورای ششم شهر و مدیریت شهری مایه عاقبت‌بخیری است، اما به همکاران خود توصیه می‌کنم که اختلاف در آرا امری طبیعی است و ناگزیر از آن هستیم و نباید دل‌نگران باشیم. در یک سال گذشته بیشتر اعضای شورای اسلامی شهر اثبات کردند که در جهت تدبیر امور شهر و رفع مشکلات ید واحده بوده‌ایم. هر چند به صورت مبسوط و مشروح نقطه نظرات خود را در جلسات داخلی به سمع و نظر همکاران رسانده‌ام و اصرار دارم که شورای ششم باید شورای اسلامی شهر و مردم بماند نه اینکه شورای شهرداری باشد.

وی گفت: تغییر در ترکیب هیئت‌رئیسه شاید به این امر کمک کند که بتوانیم ضمن حمایت قاطع، همه‌جانبه و فراگیر و البته بر مبنای اصول و اعتقادات خود نسبت به اصلاح مسیرهای حرکتی و رو به جلو بردن آن مؤثر باشیم، اما از بعضی پیام‌ها احساس می‌شود، اکثریت ظاهری فعلی شورای اسلامی شهر این بنا را ندارند.

کد خبر 592487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.