۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
معضلات شهر نقنه پیگیری شود

عضو شورای اسلامی شهرستان بروجن گفت: مشکلات شهر نقنه پیگیری، بررسی و رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تراب پناهپوری امروز _یکشنبه نهم مردادماه_ در جلسه شورای اسلامی شهر نقنه اظهار کرد: نقنه شهری است که زمانی روستای بوده و ۶۷ شهید دوران دفاع مقدس ازجمله شهید ۱۳ ساله عبدالعظیم خلیل‌زاده، شهید مدافع حرم سردار حجت‌الاسلام محمدعلی قلی‌زاده، شهید مدافع امنیت سرگرد الله‌وردی و صدها جانباز ایثارگر تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است، اما اکنون که از مزیت شهربودن برخوردار شده تنها یک تابلو، نام این شهر را یدک می‌کشد و هیچ گونه امکاناتی در این شهر وجود ندارد!

وی با اشاره به اینکه شهر نقنه معروف به دارالمومنین است، افزود: اقدامات فرهنگی نقنه همیشه حرف اول را می‌زده و زحمات زیادی در این شهر کشیده شده، اما به دلیل نبود درآمد پایدار شهری، پیشرفت زیادی نکرده است.

عضو شورای اسلامی شهر نقنه گفت: طرح دامداری شهر حدود دو سال است در دست اقدام بوده و دامداران منتظر اسکان دائمی هستند، اما به علت نبود همکاری بعضی از مسئولان بلاتکلیف مانده است. نقنه در ضلع شرقی استان، همجوار با استان اصفهان و یکی از ورودی‌های استان بوده است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی گفت: شهر نقنه پارک بانوان ندارد، همچنین نماز جمعه شهر که حدود هشت سال با صف‌های فشرده و مشارکت بالای مردم تشکیل می‌شد، دو سال است برگزار نمی‌شود و پاسخ قانع‌کننده‌ای از مسئولان این امر تا به حال نشنیده‌ایم؛ تنها وعده می‌دهند، لذا با توجه به اینکه امام جمعه و تریبون وی در هر شهری جهت اتحاد مردم نیاز است، انتظار داریم با قید فوریت به این موضوع رسیدگی شود.

پناهپوری با اشاره به اینکه بیش از هشت ماه از آغاز به کار دولت مردمی در استان می‌گذرد، افزود: انتظار داریم توجه بیشتری به جامعه شورایی انجام شود و ملاقات‌های چهره به چهره با شوراها که منتخبان مردم هستند، افزایش یابد تا زمینه‌های خدمت‌رسانی بهتر به مردم فراهم شود.

وی گفت: بارها جهت پیگیری مشکل مردم شهر به مدیر کلی مراجعه کردیم و مدیر ما را نپذیرفته است، پس مشکلاتمان را به چه کسی بگوییم؟ درخواست داریم ملاقات با استاندار یا معاون عمرانی و معاون اقتصادی استاندار و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان و مدیر عامل بانک مهر برای شورای اسلامی شهر نقنه فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر نقنه اظهار کرد: نقنه تنها شهری است که بدون بانک است و تنها بانک آن نیز تبدیل به یک باجه شده و مردم این شهر باید برای کوچک‌ترین کار بانکی به شهر بروجن بروند.

پناهپوری افزود: طرح قبرستان جدید نقنه باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود، چرا به آرامستان جدید آب اختصاص نمی‌دهند؟ هشت ماه است به دلیل نبود یک جرعه آب برای شستن اموات، امور مردم با مشکل مواجه شده است.
همان طور که شوراها باید به صورت فصلی با مردم جلسه بگذارند و از مشکلات مردم مطلع شوند، انتظار می‌رود که مسئولان نیز به شوراها به عنوان نماینده مردم اهمیت دهند و به موضوعات رسیدگی کنند.

کد خبر 592461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.