ضرورت مدیریت کارآمد و موثر سیلاب در پایتخت

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شهردار تقاضا دارم، ضمن ارائه گزارش دقیق از اقدامات و نتیجه فعالیت‌های انجام شده ذیل توافق‌نامه مشترک بین شهرداری و وزارت نیرو به صحن شورای اسلامی شهر، نسبت به برگزاری منظم جلسات کمیسیون و انجام اقدامات مؤثر و کارآمد در مدیریت سیلاب اهتمام لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز _یکشنبه نهم مردادماه_ در هشتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر در تذکری ضمن تسلیت درگذشت جمعی از هم‌وطنانمان در حوادث ناشی از سیلاب‌های اخیر، اظهار کرد: از تلاش شبانه‌روزی نیروی‌های امدادی و کمک به شهروندان تهرانی قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۸۷ توافق‌نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و وزارت نیرو با هدف ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در روند حفاظت از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و هماهنگی در مدیریت کارآمد سیلاب در شهر تهران منعقد شد، ادامه داد: به منظور ایجاد وحدت رویه و ایجاد زمینه اجرای مفاد توافق‌نامه مقرر شد؛ کمیسیون هماهنگی مدیریت سیلاب شهر تهران تشکیل شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعیین اعضای کمیته اجرایی و تصویب اولویت‌های کاری، بررسی و تصویب راهکارهای پیشنهادی کمیته اجرایی و ارائه گزارش‌های مستمر از نتیجه اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در چارچوب توافق‌نامه، از جمله شرح وظایف کمیسیون هماهنگی مدیریت سیلاب شهر تهران است.

وی افزود: در ماده ۳ توافق‌نامه، تعهدات وزارت نیرو مبنی بر انجام مطالعات پهنه‌بندی سیل و تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌های شهر تهران تعیین شد، همچنین در ماده ۴ تعهدات شهرداری تهران انجام مطالعات ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌های شهر تهران و به هنگام‌سازی طرح جامع جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر تهران مطرح شد.

شمس‌احسان اضافه کرد: در ماده ۵ تعهدات مشترک مبنی بر همکاری در انجام مطالعات پهنه بندی سیل، تعیین حدود بستر و حریم رودخانه‌ها، همکاری در روند آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها، تبادل داده و اطلاعات فنی و همچنین شناسایی و تعیین تکلیف مسیل‌های متروکه مطرح شد.

وی گفت: با توجه به گذشت ۱۴ سال از زمان انعقاد این توافق‌نامه از شهردار تهران تقاضا دارم، ضمن ارائه گزارش دقیق از اقدامات و نتیجه فعالیت‌های انجام شده ذیل این توافق‌نامه به صحن شورای اسلامی شهر، نسبت به برگزاری منظم جلسات کمیسیون و انجام اقدامات مؤثر و کارآمد در مدیریت سیلاب شهر تهران اهتمام لازم را داشته باشند.

کد خبر 592450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.