افزایش سرانه‌ها در مناطق باید مبتنی بر نیاز مردم هر محله باشد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: مهم‌ترین موضوعی که باید در حوزه بازآفرینی مدنظر قرار بگیرد توجه به خواست، نظر و نیاز مردم هر محله است، باید توجه شود مردم چه نیازی دارند و مبتنی بر نیاز و خواسته مردم برنامه‌ریزی انجام شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، مهدی ناصحی در بازدید از سازمان بازآفرینی شهری شهرداری مشهد، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوعی که باید در حوزه بازآفرینی مدنظر قرار گیرد توجه به خواست و نظر مردم هر محله و منطقه است، در هر برنامه ریزی برای توسعه و افزایش سرانه‌ها باید توجه شود مردم چه نیازی دارند و مبتنی بر نیاز و خواسته مردم برنامه‌ریزی انجام شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های مدیریت شهری، موضوع بازآفرینی شهری است به این معنا که باید با اتکا به اطلاعات و ظرفیت‌های موجود محیط زیست شهری را در حوزه‌های مختلف با رویکرد عدالت محور توسعه و رشد داد و شرایط زیست شهری مردم را بهتر کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: وجود بافت‌های ناکارآمد در شهر مشهد چه در حوزه پیرامونی و چه در بافت‌های فرسوه مرکز شهر این مسئولیت را برای مدیریت شهری سنگین‌تر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تاکید ما بر این است که باید با کمترین مداخله موضوع بازگشایی‌ها و تأمین سرانه‌ها شکل بگیرد تا مردمی که در محل هستند انتفاع لازم را از ورود بازآفرینی به محله خود ببرند.

ناصحی اظهار کرد: اولین مصوبه شورای ششم حمایت از محله‌های بازآفرینی بود که ذیل عنوان پروژه‌های زود بازده و اعتماد ساز در دستور کار قرار گرفت و این طرح‌ها قرار است تا انتهای آبان ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از عرصه‌های با اهمیت حوزه بازآفرینی موضوع حفظ و حراست و ارتقای بافت‌ها و لبه‌های تاریخی در شهر مشهد برای ارتقا و احیای هویت شهری مشهد است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: مأموریت جدیدی که به سازمان بازآفرینی محول شده است حفظ، مرمت و بهره برداری بهینه از این آثار تاریخی است، ساختمان‌های دارای ارزش تاریخی مرمت می‌شوند و برای استفاده‌های مختلف در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که سازمان بازآفرینی انجام می‌دهد، اشتغال زایی در محله‌های بافت پیرامونی و کم برخوردار است که در این حوزه توصیه شد به سمت حمایت از شغل‌هایی برویم که مستقیم با موضوع خدمات و مأموریت‌های شهرداری در ارتباط است.

کد خبر 592427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.