خسارت سیل به زیرساخت‌های اراک

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به مشکل کمبود تجهیزات پزشکی برای انتقال مجروحان ناشی از جاری شدن سیلاب به مراکز درمانی گفت: باید قبل از وقوع سیلاب، اقدمات پیشگیرانه لازم برای رویارویی با این پدیده صورت گیرد تا خسارت‌های کمتری به زیرساختهای عمومی و مردم وارد شود.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت سیل در اراک اظهار کرد: بارندگی‌های شدید و سیلابی که روزهای گذشته اتفاق افتاد به تعدادی از خانه‌های مردم و مزارع و روستاها آسیب وارد کرد و فوت یک نفر در دلیجان را به همراه داشت.

وی مدیریت بارندگی‌های صورت گرفته برای تقویت سفره‌های آب زیرزمینی را ضروری دانست و افزود: با این وجود سیل خسارت‌هایی را نیز برای مردم به دنبال داشته است که امیدواریم به زودی جبران شود.

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به حضور تیم‌های امداد و نجات هلال احمر، نیروهای مردمی و نیروهای مسلح در منطقه برای کمک به حادثه دیدگان، گفت: جریان سیلاب به زیرساخت‌های اراک خسارت‌هایی وارد کرد، که قطعی هفت ساعته برق را به دنبال داشت اما این مشکل اکنون برطرف شده است.

وی درباره برخی انتقادات از مدیریت بحران جاری شدن سیلاب در ارک خاطرنشان کرد: این حجم سنگین بارندگی در شهرستان قابل پیش‌بینی نبود تا جایی که ظرف مدت پنج دقیقه نزدیک به ۴۰ میلیمتر بارندگی ثبت شد و تمام معابر شهر را آب گرفت و جوی‌ها بسته شدند.

آصفری با اشاره به مشکلات کمبود تجهیزات پزشکی برای انتقال مجروحان به مراکز درمانی، افزود: در روزهای اخیر یک مورد واژگونی اتوبوس اتفاق افتاد که کمبود تجهیزات باعث شد انتقال مجروحان به مراکز درمانی با مشکل روبه‌رو شود با وجود این به نظر می‌رسد که بیش از این نمی‌توان به امدادرسانی سرعت داد زیرا حجم بارندگی بسیار سنگین بود.

وی با قدردانی از تلاش همه دستگاه‌ها در مدیریت بحران اخیر، گفت: البته باید قبل از وقوع سیلاب، اقدامات پیشگیرانه لازم برای رویارویی با این پدیده انجام می‌شد تا خسارت‌های کمتری به زیرساخت‌های عمومی و مردم وارد شود.

کد خبر 592410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.