صدور اخطار برای مراکز غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات در کرج

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از صدور اخطار برای مراکز غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات منطقه ۱۰ شهرداری این کلان‌شهر خبر داد.

محمدرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اخطار و تذکرهای لازم برای جلوگیری از ادامه فعالیت و جمع‌آوری مراکز جمع‌آوری ضایعات در منطقه ۱۰ که به صورت غیرمجاز اقدام به تفکیک غیراصولی پسماند و آلوده‌کردن محیط زیست می‌کردند، ابلاغ شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت تفکیک از مبدا پسماندها، به‌منظور کاهش تولید زباله و حفظ محیط زیست، از شهروندان می‌خواهیم که از تحویل پسماندهای خود به افراد و مراکز غیرمجاز اجتناب کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تصریح کرد: پیمانکار مجاز جمع‌آوری پسماندهای قابل بازیافت از طریق سامانه بهروب یا خودروهای ملودی آماده دریافت پسماندهای خشک و قابل بازیافت شهروندان است.

وی با اشاره به اهمیت همکاری مردم در اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله‌ها، خاطرنشان کرد: مشارکت شهروندان با برنامه‌های مدیریت شهری ضمن کاهش تولید زباله، از ایجاد بستر برای سوءاستفاده از کودکان کار جلوگیری می‌کند و در صورتی که زباله‌های خانگی در منزل تفکیک شود و پسماندهای خشک همچون کاغذ، فلزات و پلاستیک داخل آنها نباشد، دیگر افراد متجاهر کیسه‌های زباله را پاره نخواهند کرد و همین موضوع تأثیر فراوانی بر نگهداشت و پاکیزگی شهر به جا می‌گذارد.

کد خبر 592389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.