انتقال ایستگاه زباله نیازمند تامین زمین است

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: شهرداری برای انتقال ایستگاه زباله به مکان جدید، نیازمند سه تا چهار هزار متر مربع زمین در خارج از محدوده شهری است.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به صحبت‌های اخیر فرماندار بندرانزلی که خواستار تعطیلی ایستگاه انتقال زباله "بشمن" شده بود، اظهار کرد: شهرداری تمایلی به ماندن در مکان فعلی ندارد، اما انتقال ایستگاه زباله به مکان جدید، نیازمند سه تا چهار هزار متر مربع زمین خارج از محدوده شهری است.

وی افزود: شهرداری آمادگی دارد تا در صورت تأمین زمین از سوی منابع طبیعی، ایستگاه انتقال زباله را به صورت موقت و بهداشتی به مکان جدید منتقل کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی تصریح کرد: به‌تازگی بنیاد کوثر برای ایستگاه انتقال موقت زباله شهرداری که زمین آن متعلق به منابع طبیعی است، از دادگاه حکم تخلیه دریافت کرد که مسئولان اداره منابع طبیعی با ارائه اسناد و مدارکی به دادگاه، ادعای مالکیت بنیاد کوثر را زیر سوال بردند.

وی با بیان اینکه زمین منابع طبیعی عرصه ملی است و متعلق به بنیاد کوثر نیست، افزود: شهرداری مانند سابق زباله‌ای در محل ایستگاه انتقال زباله دپو نمی‌کند که این موضوع موجب آلودگی محیط خواهد شد، زباله‌ها توسط کامیون‌ها به صورت موقت در این مکان تخلیه و بلافاصله توسط دو دستگاه سیم تریلر به کارخانه کمپوست منتقل می‌شود.

جعفری گفت: برای کاهش آلودگی اندک محیط ایستگاه انتقال زباله به فرماندار و شهردار پیشنهاد دادم در این مکان سکویی احداث کنند تا کار تخلیه و بارگیری و انتقال سریع زباله‌ها توسط کامیون‌ها و سیم تریلرها به جای زمین، روی سکو انجام شود.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 592362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.