کولوسئوم ایتالیا قیمت‌گذاری شد!

معتبرترین شرکت مشاوره مالی جهان ارزش کولوسئوم ایتالیا را ۷۷ میلیارد یورو ارزیابی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معتبرترین شرکت مشاوره مالی جهان، Deloitte، ارزش کولوسئوم ایتالیا را ۷۷ میلیارد یورو ارزیابی کرد. تمام میراث‌های تاریخی گرانبها هستند زیرا هدیه گذشتگان به نسل‌های بعدی است. اما آیا تا به حال به ارزش نقدی آثار فرهنگی و تاریخی فکر کرده‌اید.

حال پرسش اینجاست که چگونه این عدد انتخاب شد؟ تخمین زده شده که ۱.۴ میلیارد یورو از این مقدار به علت قرار گرفتن این اثر تاریخی در لیست محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان و متعاقباً کمک به تولید ناخالص داخلی ایتالیا است.

بر اساس این گزارش، کولوسئوم که رسماً به عنوان آمفی تئاتر فلاویان شناخته می‌شود، پربازدیدترین مکان گردشگری ایتالیا است که در سال ۲۰۱۹ حدود هفت میلیون گردشگر را به خود جذب کرده است.

کولوسئوم ایتالیا قیمت‌گذاری شد!

مارکو ولپیانی، رئیس ارزیابی، مدل‌سازی و کارشناس ارشد مرکز مشاوره اقتصادی Deloitte در این رابطه گفت: "ارزش یک مکان نمادین، تاریخی و فرهنگی مانند کولوسئوم، که می‌توان به آن ابعاد مختلف ارزش را نسبت داد، به‌طور عینی پیچیده است. اما می‌توان آن را از طریق کمی کردن پیکربندی‌های مختلف ارزش، از سهم اقتصادی گرفته تا ارزش استفاده غیرمستقیم و دارایی اجتماعی که مزیت وجودی آن را برای جامعه نشان می‌دهد، تحلیل کرد."

ارزش استفاده غیرمستقیم ذکر شده به لذت حاصل از دیدن یا نزدیک بودن به کولوسئوم اشاره دارد؛ مفهومی که با قیمت گزاف املاک در نزدیکی سایت مطابقت دارد. Deloitte این رقم را حدود ۴۰۰ میلیون یورو تخمین زده است.

بیش از ۷۵ میلیارد یورو باقیمانده از قیمتی که به کولوسئوم نسبت داده می‌شود، شامل ارزش دارایی اجتماعی مکان یا ارزشی است که جامعه به طور کلی صرف وجود این مکان می‌کند که برای کسب اطلاع در مورد این ویژگی، Deloitte یک نظرسنجی آنلاین انجام داد.

در این نظرسنجی از شهروندان ایتالیایی پرسیده شد که حاضرند برای حفظ کولوسئوم چقدر پول بپردازند، حتی اگر مستقیماً از آن بهره نبرند. ساکنان رم نشان دادند که برای هر نفر ۹۰ یورو متعهد خواهند شد، در حالی که سایر ایتالیایی‌ها مایل به پرداخت ۵۷ یورو برای هر نفر بودند.

کولوسئوم ایتالیا قیمت‌گذاری شد!

کد خبر 592338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.