ساماندهی تابلوهای بوستان‌های شهرکرد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: به منظور تامین رفاه حال شهروندان و با توجه به فرسودگی تابلوهای موجود در پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر، طرح ساماندهی و تعویض تابلوهای راهنما در دستور کار قرار گرفته است.

سیدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پارک‌ها به عنوان یکی از انواع فضاهای سبز عمومی، علاوه بر بهبود کیفیت محیط‌زیست شهری، دارای عملکرد غالباً اجتماعی است که اقشار مختلف شهروندان به منظور تأمین نیازهای فراغتی خود، آنها را محلی مناسب می‌دانند.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف احداث پارک‌های شهری تفرج است، افزود: رسیدن به این هدف نیازمند اعمال روش‌های مدیریتی متناسب است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: به منظور تأمین رفاه حال شهروندان و با توجه به فرسودگی تابلوهای موجود در پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر، طرح ساماندهی و تعویض تابلوهای راهنما در دستور کار قرار گرفته است تا شهروندان نسبت به مکان بوستان‌های سطح شهر آشنایی پیدا و به راحتی تردد کنند.

هاشمی اضافه کرد: تاکنون تابلوهای سرویس‌های بهداشتی، نگهبانی و نمازخانه‌های بوستان‌های شهرکرد تعویض شده‌اند.

به گزارش ایمنا، پارک‌ها و فضاهای سبز به عنوان فضاهای عمومی و در دسترس عامه ساکنان شهرها، حائز اهمیت بوده و ارتقای روحی و روانی و سلامت شهروندان را به همراه دارد. فضای سبز شهری یکی از عناصر ساختارهای شهری است و جزو فضاهای باز شهری به‏ شمار می‌‏آید و دارای پوشش گیاهی است.

از این فضاها می‏‌توان به عنوان لایه‏‌های تنفسی در سیستم شهری نام برد که دارای عملکردهای مختلفی از جمله زیباسازی شهر، تعدیل کننده شرایط محیطی و محل گذران اوقات فراغت است. فضاهای سبز شهری عبارت است از بخشی از سیمای شهر که از انواع پوشش گیاهی تشکیل شده است.

کد خبر 592292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.