طرح دارویار  از قاچاق دارو و خوددرمانی جلوگیری می‌کند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان اجرای طرح دارویار را سبب جلوگیری از قاچاق دارو و خوددرمانی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن تقی‌زاده امروز_ شنبه هشتم مردادماه_ در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: طرح دارویار نه تنها باعث افزایش قیمت دارو نمی‌شود بلکه از قاچاق دارو و خوددرمانی هم جلوگیری می‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه قیمت دارو با نسخه پزشک تغییر نمی‌کند، گفت: با اجرای طرح دارویاری، ۱۱۹ قلم داروی عمومی و ۳۶۶ داروی خاص تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

تقی‌زاده با بیان اینکه طرح دارویار از هفته گذشته در کشور اجرایی شده است، افزود: داروهایی که به پوشش بیمه‌ای اضافه شده در بخش‌هایی نظیر داروهای سرماخوردگی و برخی مسکّن‌ها داروهای عام و همگانی است و داروهای خاصی که قبلاً ممکن است به صورت غیر بیمه‌ای برای بیمار ایجاد زحمت کرده باشد هم در این طرح شامل بیمه هستند.

وی افزود: افزایش قیمتی که به دارو تعلق می‌گیرد، از جیب بیمار هزینه نمی‌شود بلکه از طریق بیمه به مصرف‌کننده اختصاص می‌یابد و در این طرح تغییر قیمت‌های اتفاق افتاده، تنها برای داروهای تولید داخل است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بر اساس آمار حدود ۳۰ درصد داروهای تولید داخل به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود و یارانه اختصاص داده شده در تولید، توسط کشورهای خارجی نیز استفاده می‌شود، ادامه داد: این طرح موجب رونق تولید فرآورده‌های دارویی داخلی و رشد رسمی صادرات دارو خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ داروخانه در منطقه کاشان وجود دارد، افزود: در راستا اجرای طرح دارویار تاکنون ۱۰۷ مورد بازرسی انجام شده که یک مورد تخلف مشاهده شده و در مرحله اول تذکر داده شده است.

کد خبر 592272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.