سه‌راهی نایسر سنندج ساماندهی می‌شود

معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری سنندج از اجرای عملیات حفاری ژئوتکنیک پروژه تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی نایسر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری سنندج، محمدصدیق فتحی اظهار کرد: نایسر با وسعت ۲۵۰ هکتار و جمعیت بالغ بر ۷۰ هزار نفر در ضلع شرقی شهر سنندج و دسترسی ورودی و خروجی به بلوار اصلی ابن سینا و محور اصلی ورودی شهر واقع شده است.

وی افزود: نظر به کمبود امکانات و اغتشاش بصری در محدوده مذکور و اثرات نامطلوب بار ترافیکی به صورت مضاعف ناشی از سفرهای انجام شده به ناحیه منفصل شهری نایسر، لزوم تبیین هویت و کاربرد اصلی در محدوده‌های مورد نظر، تأمین نیاز حال حاضر، رفع گره‌های ترافیکی ورودی مذکور و جلوگیری از کاهش تصادف، ارتقای خدمت‌رسانی به نواحی کم‌برخوردار و افزایش ایمنی به صوت یک تقاطع غیرهمسطح (میدان و زیرگذر) اجرای ژئوتکنیک پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راهی نایسر در دستور کار قرار گرفت.

معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: عملیات حفاری ژئوتکنیک به منظور بررسی مشخصات فنی مهندسی خاک و مصالح پروژه برای احداث زیر گذر و میدان ورودی نایسر در حال انجام است.

فتحی تصریح کرد: عملیات مطالعات ژئوتکنیک شامل ۱۲ عدد گمانه هر کدام به عمق ۳۰ متر و پنج عدد گمانه در در زمان انجام مطالعات تقاطع غیر همسطح ورودی نایسر، به اتمام رسید و در سال جاری با توجه به بروز رسانی انجام مطالعات ورودی نایسر ۷ عدد گمانه دیگر برای انجام مطالعات ژئوتکنیک پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: قبل از اجرای هر کدام از گمانه‌ها به دلیل وجود تراکم تأسیسات زیرزمینی خصوصاً گاز، آب، فیبر نوری ابتدا در هر گمانه سونداژ به صورت دستی تا عمق سه متر انجام و پس از بازدید تمام شرکت‌های خدمات‌رسان، نسبت به اجرای کیسینگ و حفاری اقدام می‌شود.

معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری سنندج گفت: تاکنون گمانه اول در عمق ۱۵ متری انجام شده است.

کد خبر 592259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.