همبستگی سینمایی برای رسیدن به شعار «اصفهان من شهر زندگی»

اهالی هنر هفتم در چهارمین نشست اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با هنرمندان به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در این حوزه پرداختند.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام مهروی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست، اظهار کرد: یکی از رویکردهای ما در شورای ششم، برگزاری نشست‌های هم اندیشی با نخبگان و خبرگان عرصه‌های مختلف هنری بوده است. هدف ما کمک به فعالیت‌های هنری در شهر اصفهان است، در این راستا جلسات خوبی برگزار کردیم که ماحصل آن قرار است اتفاقات خِیر در کلانشهر اصفهان باشد.

علی صالحی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: شعار این دوره از مدیریت شهری حول محور زیست پذیری اصفهان است، یعنی، اصفهان من شهر زندگی. معتقدیم نصف‌جهان ظرفیت ایجاد یک زندگی متعادل را دارد تا با رفع مخاطراتی که به تازگی شکل گرفته، این ویژگی کلان‌شهر اصفهان همچنان پابرجا باشد. وظایف مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف محقق نمی‌شود مگر اینکه همه بخش‌های آن برای هم‌گرایی در کنار هم قرار بگیرند. اکنون در این نشست، از نخبگان سینمای اصفهان می‌خواهیم تا بگویند چگونه می‌توانیم از ابزارهای این هنر برای ارتقای شرایط زندگی استفاده کنیم.

وی افزود: در زمانه‌ای که در مواجهه با تهاجم‌های جدی در حوزه شناختی و ادراکی هستیم، باید بتوانیم از راهبردهای متخصصان این حوزه استفاده کنیم. نگاه ما به هنر، نگاهی برای ایجاد پیوستگی اجتماعی است. ما به دنبال تقویت موضوعاتی باید باشیم که در قالب چسب اجتماعی این همبستگی و پیوستگی را ایجاد کند و چه چیزی بهتر از قاب تصویر که در چارچوب‌های مختلف از آن استفاده می‌شود. باید تلاش کنیم هنر را از قالب یک کالا برای یک قشر خاص خارج کنیم تا در دسترس عموم مردم قرار گیرد و به واسطه این عمومی‌سازی شاهد تأثیرات مثبت باشیم.

این مسئول با بیان اینکه هنرمندان به ویژه در حوزه رسانه شناخت خوبی از زمانه و اقتضائات آن و سلایق مردم در برهه کنونی دارند، گفت: استفاده از این شناخت می‌تواند ما را در تصمیم‌گیری‌ها کمک کند. به هر حال باید از ظرفیت هنر برای ترویج و تبلیغ حقیقت استفاده کنیم و مدیریت شهری برای داشتن سرمایه اجتماعی باید بر مبنای حقیقت گام بردارد و این حس را در مردم تقویت کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ارتقای برند شهری اصفهان خصوصاً در حوزه گردشگری و حمایت از تولیدکنندگان اصفهانی در حوزه سینما نکاتی است که صاحبان این حوزه می‌توانند راهکارهایی در خصوص آن به ما ارائه بدهند.

تلاش برای حفظ جشنواره فیلم کودک در اصفهان

مجتبی شاه‌مرادی معاون فرهنگی شهردار اصفهان در این نشست اظهار کرد: در چند سال گذشته جشنواره در حوزه روابط عمومی شهرداری پیگیری می‌شد. رفت و آمدها و گفت‌وگوهای متعددی با دوستان ما در ارشاد صورت گرفته است. نگاه دوستان در تهران این است که هرجا اسپانسر بهتری باشد ما جشنواره را به آنجا می‌بریم و نگاهی به سوابق و برند جشنواره ندارند.

وی ادامه داد: از بهمن ماه سال گذشته رفت و آمدهایی به وزارت ارشاد و بنیاد فارابی داشتیم، قرار است طی ۱۰ روز آینده پیشنهاد تهران به اصفهان اعلام شود. ما اعلام کردیم که اصفهان آمادگی دارد اما اصفهان مشارکت کننده در جشنواره است نه اسپانسر آن.

همبستگی برای رسیدن به شهر زندگی

مصطفی نباتی نژاد عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اگر هنر و هنرمند در این نشست شرکت می‌کند و ما نیز حضور پیدا می‌کنیم علت آن همبستگی برای رسیدن به عنوان شهر زندگی است. در این مسیر که حق‌طلبی و صراحت در آن دیده می‌شود همه ما باید قدم برداریم تا شهر ما شهر زندگی شود. از گفت‌وگوها نرنجیم و فقط آداب را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی تاکنون انجام شده و باید جلسات با هنرمندان صورت جلسه تحلیل محتوایی لازم را داشته باشد، صحبت‌ها نوشته و مصوبات درج شود و آنچه در اراده شهرداری است از سمت خود شهرداری پیگیری شود. آنچه در این راستا به شورا مربوط است نیز تبدیل به لایحه می‌شود. ۱۳ نفر باید در کنار هم بنشینیم و آن دغدغه را با توجه به اولویت‌های مختلف شهر بررسی کنیم که آیا اجرای آن به صلاح هست یا نیست.

این عضو شورای شهر اصفهان افزود: هنوز برای اهالی فرهنگ و هنر، موضوع برنامه ریزی جایزه بزرگ اصفهان را تبیین نکرده‌ایم که این اقدام نیز باید صورت گیرد. توجه ویژه به اهالی سینما، دست‌یابی به اهداف واحد در حوزه هنر و سینما، برنامه‌ریزی برای تأمین نیازها و توسعه و گسترش فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی، کوشش برای ارتقا ظرفیت این هنر و به روز آوری سطح علمی و آموزش اعضا، راه اندازی و استقرار صندوق رفاه، توجه ویژه به آثار مستند به منظور نشر آن، پرداخت به موقع مطالبات مالی سینماگران، بازنگری کلی و محتوایی نسبت به جشنواره فیلم کودک و نوجوان از جمله نکاتی بود که اهالی سینما در این نشست بر آن تأکید کردند.

کد خبر 592231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.