پلمب انبارهای ضایعات در محدوده شهری مشهد

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: برخورد قانونی با واحدهای متخلف و انبارهای ضایعات در محدوده شهری با هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی در حال اجرا است.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدجواد مشیری ضمن اشاره به اینکه از زمان اوجِ بروز و همه‌گیری بیماری کرونا تعداد زباله گردها و تعداد انبارهای ضایعات افزایش یافته است، اظهار کرد: با زیاد شدن تعداد انبارهای ضایعات، شاهد بسیاری از مشکلات بهداشتی و آسیب‌های اجتماعی و امنیتی در سطح شهر هستیم.

وی افزود: در نتیجه بروز این مشکلات شهرداری مشهد نیز از طریق کمیسیون بند ۲۰ و مطابق موارد مندرج در بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اقدام به شناسایی این انبارها کرده و با هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی برخورد قانونی با واحدهای متخلف در حال اجرا است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد تصریح کرد: تعداد انبارهای ضایعات شناسایی شده که به صورت مسکونی، واحد صنفی و یا انبار در سطح شهر شناسایی شده بالغ بر ۹۵۰ واحد بوده است و برابر مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۹۶ باید تمام انبارهای ضایعات به خارج از محدوده شهری انتقال یابد و مطابق مصوبه کمیسیون بند ۲۰ شورای اسلامی شهر مشهد در سال ۱۴۰۰ و دستور معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب شهر مشهد، شناسایی، تخلیه و پلمب کلیه انبارهای ضایعات در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: روند تخلیه و پلمب انبارهای ضایعات غیرمجاز در قالب واحدهای صنفی یا انبار با همکاری دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در حال انجام است، اما تخلیه و پلمپ واحدهای مسکونی که به‌صورت انبار ضایعات فعالیت می‌کنند، تحت ماده ۶۸۸ قانون بهداشتِ محیط صورت می‌پذیرد که پروسه طولانی‌تری دارد.

مشیری اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که انبارهایی که در حال حاضر تخلیه و پلمپ می‌شوند به هیچ عنوان باز نخواهند شد مگر اینکه مالکینِ این واحدها نسبت به عدم واگذاری مجدد ملکشان به اینگونه واحدها و تغییر کاربری آن متعهد شوند و در این زمینه نیز تاکنون موفقیت‌های بسیاری کسب شده و شاهد کم شدن بسیاری از اینگونه انبارهای ضایعات غیر مجاز که بیشتر آنها در مناطق دو، سه، چهار و ۶ شهرداری شهر مشهد متمرکز هستند؛ بوده‌ایم.

کد خبر 592228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.