شهرداری در کنار خیران، حامی هیئات مذهبی است

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: شهرداری، یک میلیارد تومان برای اجرای پویش پرچم (نصب ۱۸۰ هزار پرچم) در نظر گرفته است و مابقی هزینه‌ها که حدود یک میلیارد تومان است توسط خیران، هیئت‌ها و مراکز فرهنگی پرداخت می‌شود.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود، سیاه‌پوشی شهر تا روز پنجشنبه_ ششم مردادماه_ و قبل از ورود به ماه محرم انجام شود، اما این اقدام به علت شرایط جوی نامناسب و احتمال وزش باد و نزول باران، با تأخیر انجام شد.

وی افزود: در آئین سیاه‌پوشی، تمام نقاط شهر سیاه‌پوش عزای امام حسین (ع) شده و با نصب ده‌ها پرچم سیاه، به استقبال ماه محرم رفتیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری همواره حامی و پشتیبان هیئت‌های مذهبی بوده است، ادامه داد: پویش پرچم، بر عهده نهادهای مردمی و هیئت‌ها است، از این رو جلسه‌ای در ستاد جبهه فرهنگی به عنوان محل اجتماع مراکز فرهنگی و هیئت‌ها برگزار کردیم که در آن مقرر شد با کمک افراد سرشناس شهر و خیران که محور این جریان هستند، این پویش برگزار شود.

وی با اشاره به مردم محور بودن برگزاری مراسم ویژه ایام محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، اضافه کرد: شهرداری، یک میلیارد تومان برای اجرای پویش پرچم (نصب ۱۸۰ هزار پرچم) در نظر گرفته است و مابقی هزینه‌ها که حدود یک میلیارد تومان است توسط خیران، هیئت‌ها و مراکز فرهنگی پرداخت می‌شود.

بقایی اظهار کرد: اقدامات لازم برای پیگیری، آماده‌سازی، چاپ، تولید و نصب پرچم‌ها بر سر در منازل در محله‌ها از طرف تشکل‌های مردمی و هیئت‌ها انجام می‌شود و شهرداری نقشی در اجرای این اقدامات ندارد، زیرا بار اجرای این امور، بر دوش خیران است.

کد خبر 592218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.