بارش‌های اخیر به آرامستان اراک چه خسارت‌هایی وارد کرد؟

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری اراک گفت: به‌رغم اینکه بارندگی‌های اخیر خللی در فعالیت‌های اجرایی آرامستان ایجاد نکرد، اما خساراتی به بعضی قسمت‌های مختلف این آرامستان وارد شد.

مسعود آقازیارتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اقدامات اجرایی در آرامستان شامل تشییع و تدفین متوفیان در ساعات اداری انجام می‌شود که در ساعت اداری وضعیت آب و هوای شهر مطلوب بود و مشکلی در این زمینه نداشتیم، اما شدت گرفتن بارندگی‌ها در غروب روز گذشته باعث بروز خساراتی در آرامستان اراک شد.

وی تصریح کرد: از جمله این خسارات می‌توان به آب‌گرفتگی داخل غسالخانه و واحد پذیرش آرامستان، خرابی یکی از درهای اصلی ورودی آرامستان، واژگونی یک تلوبیون شهری، شکستگی تعدادی از درخت‌های آرامستان و خرابی سقف بعضی از حجره‌های خانوادگی که به صورت شیروانی کار شده بود، اشاره کرد.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و مرگ و میرهایی که در مدت شدت همه‌گیری این بیماری صورت گرفت، ظرفیت تمام قطعه‌های فاز اول تکمیل شد و حتی در بعضی از معابر آرامستان نیز دفن آرامستان اموات انجام شد، از این‌رو اجرای فاز دوم در زمینی به مساحت حدود ۳۲ هکتار در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر مشکلات جزئی در ثبت اسناد این زمین در حال برطرف شدن است.

وی ادامه داد: در قسمتی از زمین به مساحت دو هکتار که کار تملک به‌طور کامل صورت گرفته است، دفن اموات در حال انجام است و برای مابقی زمین نیز مشاوری در نظر گرفته شده است که در حال آماده‌سازی طرح برای قطعه‌بندی، معبر بندی، فضای سبز و روشنایی حجره‌ها و مغازه‌های مورد نیاز است‌.

کد خبر 592151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.