نظر شما راجع به سفر با قطار چیست؟

قطار یکی از امن‌ترین وسایل حمل و نقل است که این روزها امکانات زیادی را نیز برای راحتی و آسایش مسافران در هنگام سفر فراهم کرده است.

خرید بلیط قطار و سفر با این وسیله نقلیه مورد پسند بسیاری از افراد است. قطار یکی از امن‌ترین وسایل حمل و نقل است که این روزها امکانات زیادی را نیز برای راحتی و آسایش مسافران در هنگام سفر فراهم کرده است. در این مطلب می‌خواهیم کمی بیشتر با مزایا و معایب سفر با قطار آشنا شویم.

مزایای استفاده از قطار

بسیاری از افراد مزایای استفاده از قطار را به معایب آن اولویت دانسته و در نتیجه ترجیح می‌دهند که از این وسیله نقلیه برای مسافرت‌های خود استفاده کنند. استفاده از قطار مزایای زیر را برای سفر دارد.

برنامه ریزی دقیق و نبود تاخیر

یکی از مزایای خرید بلیط قطار آن است که برخلاف هواپیما که شما ممکن است بارها و بارها مجبور شوید تاخیرهای چند ساعته را تحمل کنید، برنامه قطارها معمولاً بدون تاخیر و راس ساعت تعیین شده انجام می‌شود. از این رو شما می‌توانید برنامه ریزی بهتر و دقیق‌تری برای سفرهای خود داشته باشید.

منعطف بودن زمان کاری

یکی دیگر از مزایای سفر با قطار آن است که شما در هر زمان که بخواهید می‌توانید بلیط آن را تهیه کنید. این مساله به خصوص درباره مقصدهای پرطرفدار بیشتر صدق می‌کند. برای مثال برای قطار تهران به مشهد در ساعات مختلف شرکت‌های حمل و نقل قطار در برنامه حرکت دارند و شما می‌توانید متناسب با زمان خود بهترین قطار را انتخاب کنید.

استقرار راه آهن در مرکز شهرها

یکی دیگر از مزایای استفاده از قطار آن است که ایستگاه‌های آن معمولاً در نزدیکی مرکز شهرها واقع شده و شما بعد از پیاده شدن از آن نیازی ندارید که تازه خود را به شهر برسانید. این مساله چندان در مورد فرودگاه‌ها صادق نیست و فرودگاه‌ها و پایانه‌ها معمولاً در خارج از شهر واقع شده‌اند.

نظر شما راجع به سفر با قطار چیست؟

اقتصادی بودن

همه ما دوست داریم یک سفر با کیفیت اما با هزینه‌ای کم و مناسب داشته باشیم. خرید بلیط قطار و سفر با آن می‌تواند تا حد زیادی این خواسته شما را برآورده کند. هزینه بلیط قطار به خصوص در مسافت‌های طولانی می‌تواند یک انتخاب بسیار ارزان‌تر از هزینه بلیط هواپیما و یا حتی هزینه خرید بنزین برای خودروی شخصی شود.

این مطلب جذاب را هم بخوانید: بازارگردی نزدیک هتل قصر طلایی

راحتی و آسایش در طول سفر

همان طور که در بخش‌های بالا نیز به آن اشاره شد، قطارها این روزها دارای امکانات بسیار زیادی برای رفاه حال مسافران هستند. از وجود تخت تا صندلی‌های راحت، وجود بوفه و رستوران، تلویزیون و دستگاه‌های صوتی، کتابخانه و غیره می‌توان در طول سفر استفاده کرد تا خستگی راه و مسیر چندان شما را اذیت نکند.

عدم محدودیت بار

یکی دیگر از مزایای خرید بلیط قطار و سفر با آن این نکته است که شما حین سفر محدودیتی برای حمل بار با خود ندارید و می‌توانید هرآنچه که نیاز دارید با خودتان همراه ببرید.

سفر سبز

از آنجا که سفر با قطار هیچ آلودگی برای محیط زیست به دنبال ندارد، آن را به سفر سبز می‌شناسند. بنابراین اگر از دوستداران محیط زیست هستید، سفر با قطار می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

حضور پزشک

در اغلب قطارها، یک پزشک همراه با امکانات پزشکی کافی وجود دارد. بنابراین اگر در طول سفر هر مشکل جسمی برای شما پیش بیاید، نگران نباشید که یک پزشک در قطار به کمک شما خواهد آمد.

سفر به خارج از کشور

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در چند سال اخیر شما می‌توانید با استفاده از قطار به کشورهای خارجی همسایه نیز سفر کنید. خطوط ریلی کشور در چند سال اخیر به کشورهای همسایه مانند سوریه، جمهوری آذربایجان و عراق کشیده شده است. از طرف دیگر شما می‌توانید به صورت غیر مستقیم نیز به دیگر کشورها مانند ارمنستان سفر کرده و یک سفر راحت و کم هزینه به خارج از کشور داشته باشید.

ایمنی سفر

برای بسیاری از افراد که ترس از سفرهای هوایی دارند و یا از حضور طولانی در جاده می‌ترسند، قطار می‌تواند بهترین انتخاب باشد. قطار یکی از ایمن‌ترین روش‌های سفر است که وقوع اتفاقاتی مانند تصادف در آن در مقایسه با روش‌های دیگر بسیار کمتر است.

معایب سفر با قطار

در کنار مزایای استفاده از قطار، معایبی نیز وجود دارد که بسیاری از افراد به دلیل آن سفر با قطار را انتخاب نمی‌کنند. این معایب شامل موارد زیر است.

سرعت پایین

یکی از معایب خرید بلیط قطار و سفر با آن، سرعت پایین است. البته در حال حاضر قطارهای سریع السیر وارد ایران شده‌اند که در زمان بهتری شما را به مقصد می‌رسانند. برای افرادی که برای رسیدن به مقصد عجله دارند، قطار شاید گزینه چندان مناسبی نباشد.

سرویس بهداشتی نامناسب

با وجود سرویس بهداشتی در قطار، بسیاری از افراد از وجود بهداشت کافی در آن‌ها رضایت ندارند. از این رو می‌توان تمیز نبودن سرویس‌های بهداشتی را از معایب سفر با قطار دانست.

قرارگیری ترمز خطر در ارتفاع پایین

ترمز خطر در ارتفاعی قرار دارد که می‌تواند توجه کودکان را به خود جلب کند. بنابراین اگر با کودک خود به سفر می‌روید، مراقب او باشید که از سر کنجکاوی ترمز قطار را نکشد!

کد خبر 592126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.