تامین ۸۰ درصد نیروی مصرفی شهر آمریکایی از انرژی پاک

مدیران البوکرکی، شهری در ایالت نیومکزیکو در آمریکا، متعهد شده بودند تا سال ۲۰۲۲ نیروی مصرفی شهر را تا ۸۰ درصد از انرژی تجدیدپذیر تامین کنند که به‌تازگی از تحقق هدف خود خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان البوکرکی اقدامات بسیار اثربخشی برای کاهش مصرف انرژی شهری و جایگزینی آن با انرژی تجدیدپذیر اعمال کرده و تاکنون توانسته‌اند ۸۰ درصد از نیروی مصرفی شهر را از انرژی پاک تأمین کنند. این افراد از رسیدن به هدف صددرصدی استفاده از انرژی تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۵ خبر داده و مدعی شده‌اند تدابیر کارآمد جدیدی برای تحقق این هدف پیاده خواهند کرد.

تولید الکتریسیته کربن صفر

چالش مبارزه با تغییرات اقلیمی در ایالات متحده آمریکا در ژانویه سال ۲۰۱۹ آغاز شد و بر اساس آن، منابع ارزشمند و جدیدی در اختیار مدیران شهری قرار گرفت تا با استفاده از آن‌ها به اهداف صفر انتشار کربن ناشی از انرژی شهری دست یابند. البوکرکی یکی از ۲۵ شهر آمریکایی بود که در این چالش شرکت کرد و از بودجه ۷۰ میلیون دلاری برای پیاده‌سازی طرح‌های برتر در این زمینه برخوردار شد. هر یک از شهرهای شرکت‌کننده در چالش، تاکنون به موفقیت‌های ارزشمندی برای استفاده از انرژی تجدیدپذیر دست یافته است، با این حال مدیران البوکرکی تنها افرادی بوده‌اند که توانسته‌اند پیش از موعد مقرر، هدف خود را تحقق ببخشند.

تامین ۸۰ درصد نیروی مصرفی شهر آمریکایی از انرژی پاک

برنامه‌ریزان البوکرکی در سال ۲۰۲۱، اقدامات خود برای مبارزه با تغییرات اقلیمی را آغاز کردند و توانستند به اهداف زیر دست بیابند:

· احداث یک مزرعه خورشیدی ۵۰ مگاواتی که به تأمین ۸۰ درصدی الکتریسیته مورد نیاز شهری از انرژی تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۲ کمک کرده است و تحقق هدف صددرصدی تأمین انرژی تا سال ۲۰۲۵ را تحقق خواهد بخشید.

· پیاده‌سازی سیاست خودروهای انتشار صفر در بخش حمل‌ونقل عمومی

· نصب ۲۰ ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی که در مجموع از ۳۶ نقطه شارژ در سراسر شهر برخوردار است.

· توسعه یک مرکز برای عقد قراردادهای مربوط به انرژی و مصرف انرژی تجدیدپذیر

· آغاز برنامه‌ای تحت عنوان "چالش انرژی شهردار" برای کمک به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط جهت کاهش مصرف انرژی و افزایش ذخیره منابع مالی در محل فعالیت خود

تامین ۸۰ درصد نیروی مصرفی شهر آمریکایی از انرژی پاک

کد خبر 592117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.