دلیل کاهش حقوق برخی از کارکنان شهرداری اصفهان چه بود؟

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در ماه‌های اردیبهشت و خرداد برای کارکنان شهرداری مبلغی به عنوان علی‌الحساب واریز شده است، گفت: با اعمال شرایط جدید پرداخت حقوق از تیرماه، ممکن است دریافتی برخی از کارکنان کاهش یافته باشد.

منصور سلطانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱ کارکنان شهرداری اصفهان، اظهار کرد: در این خصوص از ابتدای سال مصوباتی داشتیم که برخی از آنها بخشنامه‌های پیشین را نقض می‌کرد؛ به عنوان مثال در یکی از بخشنامه‌های پیشین، حقوق کارگرانی که در دستگاه‌های دولتی کار می‌کنند، معادل سایر کارکنان افزایش می‌یافت که این بخشنامه نقض و قرار شد کارگران بر اساس مصوبه شورای عالی کار حقوق دریافت کنند.

وی افزود: در ارتباط با کارمندان نیز بخشنامه‌های متفاوتی ارائه و در نهایت از تاریخ دهم تیرماه، آخرین بخشنامه در این خصوص ارسال شد که بر اساس آن توانستیم آخرین تغییرات حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری اصفهان را اعمال کنیم.

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: باهدف جلوگیری از به‌وجود آمدن مشکلات ناشی از فشارهای اقتصادی بر کارکنان شهرداری، در ماه‌های اردیبهشت و خرداد امسال، افزایش‌هایی به صورت علی‌الحساب با اعلام قبلی در حقوق کارکنان اعمال شد که پس از جمع‌بندی در خصوص تعیین حقوق و دستمزد کارکنان در سامانه جامع منابع انسانی و سامانه حقوق و دستمزد، از تیرماه حقوق‌ها با تغییرات جدید پرداخت شد.

وی تصریح کرد: در حوزه کارگری، حقوق مطابق اعلام شورای عالی کار افزایش یافت و در بخش کارمندان نیز، افزایش‌های قانونی اعمال شده است، همچنین تلاش شد در حوزه کارمندی افرادی که فعالیت، پست سازمانی و شرایط مشابهی دارند، بدون در نظر گرفتن نوع قراردادشان حقوق یکسان دریافت کنند.

امور اداری شهرداری پاسخگوی ابهامات کارکنان است

سلطانی‌زاده گفت: برخی از کارکنان شهرداری ممکن است با مقایسه حقوق ماه قبل و حقوق تیرماه، احساس کنند دریافتی آنها کاهش یافته است؛ مقایسه میزان حقوق دریافتی با سایر همکاران نیز می‌تواند سو تفاهم‌هایی را ایجاد کند، این در حالی است که این کارکنان تفاوت‌هایی در سابقه کار، مدرک تحصیلی، عائله‌مندی و یا جایگاه سازمانی با یکدیگر دارند.

وی اضافه کرد: اطلاعیه‌ای برای کارکنان شهرداری منتشر شد که بر اساس آن هریک از افراد که در میزان حقوق دریافتی خود ابهامی داشته باشند، می‌توانند به مسئول امور اداری محل خدمت خود مراجعه و این مسئله را مطرح کنند؛ امور اداری شهرداری، پاسخگوی این افراد خواهد بود و در صورت وجود اشکال، آن را رفع خواهد کرد.

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه تلاش شهرداری همواره تأمین نیاز و معیشت کارکنان بوده است، گفت: شهرداری بر خود واجب می‌داند که زحمات کارکنان خود را جبران و حقوق و دستمزد مکفی به آنها پرداخت کند و تا آنجا که قانون اجازه داده است، حقوق کارکنان خود را پرداخت کند.

وی اظهار امیدواری کرد که به‌رغم وجود محدودیت‌های قانونی، با پیگیری سایر شهرها گام مؤثری برای جلب رضایت کارکنان شهرداری برداشته شود.

کد خبر 592108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.