جای خالی مدیریت واحد بحران در کشور

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان ‌گفت: مدیریت واحد بحران هنوز در کشور ما درست اتفاق نیفتاده است، زیرا باید این اعتبارات و بودجه‌ها باید به شکل متمرکز در اختیار سازمان بحران کشور قرار گیرد تا بتواند مدیریت بهتری انجام دهد.

حسین محمدصالحی‌دارانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص چالش‌های مدیریت بحران در سیلاب اخیر اظهار کرد: در شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان و فریدن، سیل تخریبگر اتفاق نیفتاد البته آب‌های فصلی و بارش‌های موسمی تا حدودی خسارت‌هایی به زمین‌های کشاورزی وارد کرد اما سیل جدی با پیامدهای تخریبی گسترده اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به خسارت‌های سیلاب به بخش‌هایی از شهرستان چادگان، فریدون‌شهر افزود: در منطقه فریدن و دامنه عشایر نیز ساکن بودند که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته این بحران مدیریت شد و گروه‌های بحران از قبل برای اسکان عشایر و خدمت‌رسانی به آنها آمادگی کامل داشتند بنابراین سیلاب در این منطقه خسارت جانی به دنبال نداشت.

وی از وارد شدن خسارت‌های مالی به برخی زمین‌های کشاورزی در این منطقه خبر داد و گفت: تیم‌های امدادرسانی هنوز در شهرستان‌ها مستقر هستند، همه مرخصی‌ها لغو شده و تیم‌ها در حال آماده‌باش هستند زیرا پیش‌بینی شده بارش‌ها تا دهم مردادماه ادامه داشته باشند، حتی این آمادگی در شهرستان وجود دارد که در صورت نیاز شهرستان‌های اطراف، به عنوان معین وارد عمل شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درخصوص انتقاداتی که به عملکرد مدیریت بحران وارد است، تاکید کرد: هفته گذشته در نشستی با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مسائل و مشکلات مدیریت بحران مورد بررسی قرار گرفت، در این زمینه دو ایراد بزرگ وجود دارد، نخست اینکه مراکز بحران در شهرستان‌ها وجود ندارد یعنی پایگاه و محلی که از تجهیزات لازم برخوردار باشد و بتواند به شکل متمرکز عمل کند، در اختیار مراکز مدیریت بحران قرار ندارد.

وی با اشاره به نیاز مراکز مدیریت بحران به جمع‌آوری کمک و امکانات از ارگان‌های مختلف، خاطرنشان کرد: برای بهبود عملکرد مدیریت بحران، در دولت هشتم طرح ایجاد سالن‌های بحران و تجهیز آنها به امکانات لازم در دستور کار قرار گرفت اما پس از مدتی متوقف و ناتمام ماند.

محمدصالحی اجرای این طرح را گامی برای حل مشکلات و کمبودهای مدیریت بحران در کشور دانست و گفت: دومین ایراد در زمینه مدیریت بحران آن است که در زمان تصویب بودجه، اعتبارات مدیریت بحران را در حوزه‌های مختلف تقسیم می‌کنند و در موارد بحرانی که نیاز به این اعتبارات احساس می‌شود، بودجه متمرکزی وجود ندارد.

وی در نظر گرفتن بودجه متمرکز برای سازمان مدیریت بحران را ضروری دانست و افزود: به نظر می‌رسد مدیریت واحد بحران هنوز در کشور ما درست اتفاق نیفتاده است، زیرا باید این اعتبارات و بودجه‌ها به شکل متمرکز در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور قرار گیرد تا بتواند مدیریت بهتری انجام دهد.

کد خبر 592051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.