برپایی ۴۰ موکب حسینی با رویکرد نایب شهید در مسیر زائرین اربعین

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان از برپایی ۴۰ موکب حسینی با رویکرد نایب‌الشهید در مسیر زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حسین نورانی در نشست کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان خوزستان اظهار کرد: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران وام‌دار واقعه عاشورا و جریان اربعین امام حسین (ع) است. مراسم پیاده‌روی اربعین فرصت مناسبی برای صدور دستاوردهای انقلاب اسلامی است و نشر فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین برنامه‌های اربعین حسینی است.

حسن نورانی از برپایی ۴۰ موکب با همکاری خانواده معظم شاهد و ایثارگر در مسیر راهپیمایی زائران خبر داد و افزود: تعدادی از این موکب‌ها در شهرهای ورودی استان خوزستان از جمله اندیمشک، بهبهان و بندر ماهشهر مستقر خواهند شد و بقیه آنها در شهرهای شادگان، اهواز، خرمشهر، آبادان، حمیدیه در کنار مزار شهدای حله، سوسنگرد، هویزه، مناطق چزابه و شلمچه برپا می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان تصریح کرد: موکب حسینی با رویکرد نایب‌الشهید در مسیر زائرین اربعین حسینی برپا خواهد شد که در این طرح زائران اباعبدالله حسین (ع) می‌توانند به نیابت از شهدا پیاده‌روی کنند و ثواب آن را به روح بزرگ شهیدان هدیه کنند.

نورانی در خصوص خدماتی که در این موکب‌ها ارائه می‌شود، گفت: در این موکب‌ها علاوه بر پذیرایی مواد غذایی، محصولات فرهنگی گوناگونی نیز ارائه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به نصب تصاویر شهدا در مسیر راهپیمایی گفت: این تصاویر در مسیرهای مهم و پرتردد در نقاط گوناگون نصب می‌شوند تا زائران به یاد این شهدای گران‌قدر باشند. راویان مسلط به زبان‌های خارجی مستقر در غرفه‌ها به تبیین ابعاد مختلف اربعین و دفاع مقدس برای زائران خارجی می‌پردازند. این موکب‌ها تا دو روز پس از اربعین برپا خواهند بود تا از زائران در حال بازگشت نیز پذیرایی کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان همچنین از استقرار ۱۰۰ موکب مردمی با نام شهدا در استان خوزستان خبر داد.

کد خبر 592047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.