سامانه «اصفهان من» چه خدماتی ارایه می‌کند؟

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ خدمت شهرداری این کلان‌شهر در سامانه «اصفهان من» به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

سیدمصطفی اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تحول در شهرداری اصفهان شعارگونه نیست و اقدامات جدی در راستای بهبود و ارتقای کیفی خدمات شهرداری انجام شده است.

وی با بیان اینکه سازمان‌ها باید در جهت بهبود خدمات گام بردارند، افزود: شهرداری اصفهان در ابعاد مختلف از جمله آموزش و توانمندسازی کارکنان، استفاده از فناوری‌های نوین، فناوری اطلاعات، اصلاح فرایندها و ساختار سازمانی همچون ارزیابی تعالی سازمانی شهرداری اصفهان توانسته است گام‌های خوبی بردارد.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان ادامه داد: منشأ تحول، سرمایه انسانی است، لذا با برنامه آموزشی و توانمندسازی کارکنان شهرداری سعی بر ایجاد تحول داریم؛ استفاده از خدمات الکترونیکی، شهرداری الکترونیک و شهرداری هوشمند از موضوعات دیگری است که تحول رو به بهبود شهرداری را رقم خواهد زد که در این راستا تشکیل میز هوشمند و تمرکز ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و غیرحضوری در دستور کار شهرداری است.

وی تصریح کرد: صدور پروانه الکترونیکی، بهبود و اصلاح فرایندهای سازمانی که بر اساس آن فرایند تدوین دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌ها به‌منظور وحدت رویه در ارائه خدمات به صورت یکپارچه ارائه می‌شود، به اطلاع شهروندان و مدیران و بخش‌های مختلف در شهرداری می‌رسد.

اعتصامی با اشاره به ارزیابی تعالی سازمانی، گفت: اگر بخواهیم به تحول دست یابیم، باید در گام اول شناخت درستی از سازمان حاصل شود و با توجه به گستردگی خدمات شهرداری در دوره‌های مختلف، ارزیابی از وضعیت سازمان انجام شود و ضمن شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود، اهداف را در همان راستا برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به ارزیابی تعالی سازمانی در شهرداری اصفهان، ادامه داد: در این ارزیابی ۱۵ سازمان و پنج شرکت شهرداری ارزیابی می‌شود و بر اساس مدل ملی ارائه شده با معیارهای تعریف شده سنجیده می‌شود؛ در این ارزیابی وضعیت موجود سازمان با یک سازمان متعالی سنجیده و نقاط قابل بهبود شناسایی می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ خدمت شهرداری در سامانه «اصفهان من» به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

کد خبر 592044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.