بیش از ۷۸۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۷۸۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که ۲۰ تا ۳۰ درصد خوزستانی هستند و حدود ۳۵ درصد مرزهای خوزستان را برای زیارت عتبات عالیات عراق انتخاب کردند.

به گزارش ایمنا، محمدامین یاقوت اظهار کرد: از زمانی که مرزهای زمینی برای زیارت عتبات عالیات باز شد ۱۳۰ کاروان در قالب کاروان‌های سازمان حج و زیارت و تعداد زیادی به صورت انفرادی به زیارت مشرف شدند.

وی افزود: برنامه‌ریزی خوبی برای خدمت‌رسانی شایسته در اربعین ۱۴۰۱ توسط سازمان‌های مختلفی از جمله کمیته‌های زیرساخت در حال انجام است.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه سماح رایگان است، تصریح کرد: ثبت نام در سامانه سماح به ما کمک می‌کند که برنامه‌ریزی در جهت خدمات رسانی شایسته به زائران اربعین حسینی انجام شود.

وی اظهار کرد: همه کسانی که قصد زیارت عتبات عالیات در اربعین حسینی را دارند حتماً در سامانه سماح ثبت نام کنند چرا این سامانه هم رایگان و ثبت نام آن بسیار آسان است و فقط تاریخ صدور گذرنامه، شماره ملی و تلفن همراه را در این سامانه به ثبت برسانند.

یاقوت با اشاره به شرایط خروج از مرز را داشتن کارت واکسن و تزریق حداقل دو دز واکسن و گذرنامه معتبر با تاریخ شش ماه بیان کرد و افزود: ثبت نام در سامانه سماح تا هفدهم مردادماه انجام می‌شود و اگر استقبال شود تمدید می‌شود که یک بار قبلاً تمدید شده است.

وی ادامه داد: ثبت نام متقاضیان شرکت در پیاده روی اربعین فعلاً رایگان است و در صورت درخواست بیمه لینک فعال خواهد شد و تجربه ثابت کرده است چون خدمات پزشکی در کشور عراق بسیار بالا است زائران به بیمه نیاز دارند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان تصریح کرد: در این سامانه اگر زائر حق بیمه را پرداخت کند یک طرف قرارداد سازمان حج و زیارت و بیمه معتبر و سامانه سماح مورد حمایت و نظارت وزارت کشور که ستاد ملی اربعین هست مورد نظر و تحت اشراف آنها است.

دومرز شلمچه و چذابه گذرگاه‌های مرزی اربعین در استان خوزستان هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 591958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.