هدف بنیاد رفع مسائل شهری با استفاده از هوش مصنوعی است

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: هدف بنیاد ملی نخبگان، بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در رفع مسائل شهری با استفاده از هوش مصنوعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین ربانی  امروز _ششم مردادماه_ در گردهمایی صمیمانه نخبگان و مستعدان برتر اصفهان که با انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های علمی و فرهنگی میان شهرداری اصفهان و بنیاد نخبگان استان اصفهان در باغ بانوان پردیس برگزار شد، اظهار کرد: هدف ما از برگزاری این جلسه آن است که از مشارکت نخبگان برای اجرای برنامه‌های بنیاد نخبگان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هر کشوری که بیشتر از ظرفیت نخبگان خود استفاده کند، عاقبت بهتری خواهد داشت، تصریح کرد: لذا بر خود لازم دانستیم نخستین برنامه بنیاد نخبگان را با گردهمایی صمیمانه آغاز کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان تصریح کرد: در این گردهمایی حلقه‌های گفت‌وگو تشکیل می‌شود تا نخبگان در گروه‌های مورد علاقه خود تقسیم بندی شوند.

ربانی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های محوری بنیاد نخبگان استان اصفهان که ما در آن اهتمام خواهیم داشت، موضوع هوش مصنوعی است، به زودی دنیای آینده به واسطه هوش مصنوعی متحول خواهد شد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان برای قرار گرفتن ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان در بحث هوش مصنوعی به عنوان یک بحث راهبردی و استراتژیکی گفت: بر این اساس با یک بررسی اجمالی به ظرفیت‌های فوق‌العاده اصفهان در زمینه‌های مرتبط با هوش مصنوعی پی بردیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان تصریح کرد: در این راستا با موافقت مسئولان عالی استان برای انتخاب اصفهان به عنوان هاب هوش مصنوعی کشور، باید اقدامات و مطالعات اولیه با همت نخبگان استان آغاز شود.

ربانی اظهار کرد: در این مسیر حضور نخبگان استان بسیار حائز اهمیت است و امروزه امضای تفاهم نامه همکاری با شهرداری اصفهان و حل مسائل اصفهان با استفاده از هوش مصنوعی نیز در این راستا انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: همچنین در سفر اخیر رئیس جمهور به اصفهان، بر مباحث کاربرد هوش مصنوعی با فولاد مبارکه تاکید شد، بنابراین استفاده از ظرفیت نخبگان در حل مسائل شهری با استفاده از هوش مصنوعی از اهداف بنیاد نخبگان است.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان افزود: دیگر سیاستی که بنیاد نخبگان به آن تاکید می‌کند، مرکز مدیریت عالمانه است، عمده مدیریت‌های ما بر اساس مدیریت سنتی است، در حالی که استفاده از ابزارها و روش‌های نوین در عرصه مدیریت لازمه حرکت رو به جلو بوده، همچنین رصد خانه علم و فناوری هم به صورت ویژه در این زمینه تعریف شده است.

ربانی توضیح داد: جشنواره دست آوردها دیگر اقدامی است که در بنیاد نخبگان استان برگزار خواهد شد، در بنیاد نخبگان انواع حمایت‌ها را داریم، ولی نکته‌ای که وجود دارد این است که عمده نخبگانی که تسهیلات دریافت می‌کنند پس از دریافت تسهیلات، ارتباط خود را با بنیاد نخبگان قطع می‌کنند، بنابراین هدف از برگزاری این جشنواره این است که نخبگان در آن شرکت کنند و از آنچه به عنوان دست آورد خود حاصل کرده‌اند به دیگران ارائه دهند.

کد خبر 591782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.