استفاده حداکثری از منابع انرژی تجدیدپذیر پررنگ‌تر دیده شود

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: استفاده حداکثری از منابع انرژی تجدید پذیر باید پررنگ‌تر دیده شود بنابراین در دو سال آینده به سمتی حرکت خواهیم کرد که هزینه‌های انرژی واقعی‌تر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سارا صالحی امروز _پنجشنبه ششم مردادماه_ در نشست آینده پژوهی با موضوع تأثیر آینده بهای انرژی بر اداره شهرها که در حاشیه نمایشگاه جامع مدیریت شهری برگزار شد، ضمن تشکر از مدیریت شهری اصفهان اظهار کرد: گزارش ارائه شده از سوی شهرداری نتیجه تلاش بسیار این مجموعه برای پایش مصارف انرژی برق و گاز در شهر است.

وی با تاکید بر اینکه این تلاش‌ها در مدیریت شهر از سال ۱۳۸۹ شکل گرفته است، افزود: اصفهان اولین شهرداری در کشور بوده است که مدیریت و بهینه سازی انرژی را با ساده‌ترین اقدام یعنی شناسایی انشعاب‌ها آغاز کرد.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه شاهد کمبود برق در فصل تابستان هستیم، تصریح کرد: در دهه‌های اخیر با رشد مصرف قابل توجهی در بخش انرژی روبه‌رو بودیم به طوری که سهم انرژی مصرفی در ساختمان‌ها در ۱۰ سال گذشته افزایش یافته است، در واقع با توجه به اینکه سهم بقیه مصارف پایین‌تر آمد، مصرف انرژی در ساختمان خود را بیشتر نشان داد.

صالحی ادامه داد: استفاده حداکثری از منابع انرژی تجدید پذیر باید پررنگ‌تر دیده شود بنابراین در دو سال گذشته به سمتی حرکت خواهیم کرد که هزینه‌های انرژی واقعی‌تر شود.

وی با تاکید بر بهره‌مندی شهرداری‌ها از تصفیه خانه آب گفت: نیروگاه‌های زباله سوز می‌تواند معضلات اساسی مدیریت شهری را رفع کند، زیرا علاوه بر ایجاد ظرفیت تولید انرژی، به کاهش آلودگی کمک خواهد کرد و برای سرمایه گذار صرفه اقتصادی دارد.

تعامل شهرداری و نظام مهندسی در بخش مصرف بهینه انرژی

علیرضا پورهمایون، رئیس کمیسیون انرژی سازمان نظام مهندسی استان اصفهان نیز در این نشست ضمن تقدیر از گزارش شهرداری اصفهان در حوزه مدیریت مصرف اظهار کرد: کمیسیون انرژی سازمان نظام مهندسی استان نیز مدیریت مصرف انرژی را برای ۶۰ ساختمان دولتی انجام داده و به بررسی و ممیزی انرژی آنها پرداخته است.

وی افزود: بررسی تحلیل‌ها نشان می‌دهد شهرداری پیشرفت خوبی در این حوزه نسبت به بخش‌های دیگر داشته است.

رئیس کمیسیون انرژی سازمان نظام مهندسی استان اصفهان، ادامه داد: با واقعی شدن نرخ انرژی فرصت کار بیشتری برای شرکت‌های دانش بنیان به وجود خواهد آمد.

پور همایون با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی برای تعامل بیشتر با شهرداری در این بخش آمادگی دارد، گفت: جمع بندی اطلاعات سازمان نظام مهندسی و شهرداری به همراه تدوین مجموعه اطلاعات کامل و همراهی دو نهاد با هم می‌تواند منجر به ساماندهی انرژی در ساختمان‌های شهرداری شود.

به گزارش ایمنا، در ادامه نمایندگان چند شرکت دانش بنیان به معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های خود در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی و توانمندی‌های خود که می‌توانند با آن به مدیریت مصرف انرژی در مجموعه مدیریت شهر کمک کنند، پرداختند.

کد خبر 591776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.