آمادگی شهرداری منطقه ۵ برای اسکان سیل زدگان

شهردار منطقه ۵ تهران از آماده‌سازی اماکن با ظرفیت دو هزار نفر برای اسکان اضطراری اهالی مناطق آسیب دیده از سیل محدوده امامزاده داود در شمال غرب پایتخت خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، احسان شریفی اظهار کرد: از حدود ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد امروز حادثه سیلاب رخ داد و به رغم هشدارهایی که از روز قبل از طریق رسانه‌ها به اطلاع شهروندان رسانده شده بود، متأسفانه عده‌ای گرفتار حادثه شدند. البته از نخستین ساعات وقوع این حادثه عوامل شهرداری منطقه پنج در محل حادثه حاضر شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر نیز با تشکیل ستاد بحران در منطقه کن شهردار تهران به همراه وزیر کشور، استاندار تهران، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و سایر سازمان‌های مسئول و امداد رسان به همراه تیم‌های شهرداری تهران در محل حادثه حضور دارند.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: فضای لازم برای اسکان ساکنان محدوده امامزاده داوود توسط شهرداری منطقه پنج آماده و چادرهایی نیز به همین منظور در محل‌های مناسب نصب شده است.

شریفی اضافه کرد: سکنه منطقه امامزاده داوود در حال تخلیه محل حادثه و اسکان در محل‌های مذکور هستند.

وی یادآور شد: مکان‌های در نظر گرفته شده امکان اسکان دو هزار نفر از اهالی و ساکنان محله‌های آسیب دیده را دارد.

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه از اولین دقایق وقوع این حادثه همکاران خدمات شهری منطقه در محله سیلاب حضور داشتند، تاکید کرد: مشکل اصلی در منطقه امامزاده داوود حجم بالای گل و لای حاصل از رانش زمین در این محدوده است که امکان حرکت را از نیروهای امدادی و خدمات رسان گرفته است.

شریفی با اشاره به حضور ۵۰۰ نیروی خدمات شهری و امدادرسان شهرداری به همراه شهردار تهران، شهرداران مناطق معین، مدیران عامل آتش نشانی و سازمان بوستان‌ها گفت: برنامه اصلی تخلیه گل و لای از محل حادثه است که اتفاقاً محل تجمع ساکنان محله امامزاده داوود بوده که کار سخت و دشواری است.

وی افزود: سرعت کار قابل قبول نیست به این دلیل که امکان تخلیه گل و لای با ماشین‌های تخصصی در این منطقه وجود ندارد و این کار به صورت دستی در حال انجام است. به دلیل عرض کم خیابان‌های محله امامزاده داوود امکان تردد خودروهای تخصصی و بزرگ در این محدوده وجود ندارد.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: در حال حاضر هلال احمر، اورژانس و پلیس حضور مؤثر دارند تا منطقه را به دلیل احتمال وقوع بارندگی و سیلاب در عصر امروز و فردا تخلیه کنند.

شریفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بارندگی دیشب باعث تخریب خانه‌ها در حد وسیع نشده است. اما بازار سنتی امامزاده داوود به شدت آسیب دیده و محورهایی که در مسیر جریان سیلاب و رانش زمین قرار داشتند آسیب زیادی دیده‌اند.

وی یادآور شد: روز گذشته هشدارهایی در قالب بنرهای محیطی در مسیرهای منتهی به امامزاده داوود و در سطح خود منطقه توسط شهرداری منطقه پنج نصب شده بود.

توزیع اقلام مورد نیاز سیل زدگان از سوی سازمان میادین میوه و تره‌بار

همچنین روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران اعلام کرد: با توجه به وقوع سیل شب گذشته در منطقه کن و سولقان و خسارت‌های وارده به هموطنان عزیز، اقدامی انسان دوستانه از سوی گروه‌های جهادی و پیگیری‌های مدیرعامل محترم سازمان میادین انجام شده است.

کارکنان سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با مشارکت بهره‌برداران امین و خیر، به صورت داوطلبانه و خودجوش نسبت به تأمین اقلام مورد نیاز عزیزان گرفتار در سیل اقداماتی را انجام داده‌اند.

همکاران و گروه‌های جهادی مستقر در میادین اقلام مورد نیازی نظیر؛ آب معدنی، تن ماهی، هندوانه، انواع بیسکویت، میوه و… را تهیه و در اسرع وقت به میادین معین ارسال کنند.

آب معدنی، انواع بیسکویت ویفر، انواع نان، تن ماهی، هندوانه، سیب زمینی، پیاز، انواع میوه، دستمال کاغذی و… از جمله اقلام مورد نیاز است که همکاران سازمان در حال جمع آوری و توزیع آن هستند.

این سازمان با عملکردی جهادگونه خود آمادگی دارد در هر زمان تمامی کمک‌های مورد نیاز را برای کم کردن آلام هموطنان، بی دریغ به دستشان برساند.

به گزارش ایرنا، ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد امروز پنجشنبه وقوع سیلی در منطقه امامزاده داوود تهران رخ داد که حجم زیادی از گل و لای را در این منطقه و روستاهای اطراف ایجاد کرد.

همچنین با دستور وزیر کشور، محسن منصوری استاندار تهران فرمانده عملیات در حادثه سیل بخش کن و روستای امام زاده داوود (ع) شد و از تمامی دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی و امداد رسان در سطح ملی خواست تا با استاندار تهران در این خصوص همکاری کنند.

کد خبر 591748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.