شهرکرد در مصاف با کم‌آبی/شهری بدون پیاده‌رو

پر بازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «شهرکرد در مصاف با کم‌آبی»، «آسفالت‌ریزی معابر شهری مبارکه»، «گسترش حریم شهر آلونی»، «آینده سبز خوانسار»، «جمع‌آوری بیش از هفت تن زباله در بادرود»، «گلشهر؛ شهری بدون پیاده‌رو»، «حمله سگ‌های ولگرد هار به شهروندان مشگین‌شهر»، «اینجا جای پارک نیست»، «آمادگی شهرداری خوانسار برای مقابله با سیل» و «آتش‌نشانی سمنان مجهز به خودروی نردبان هیدرولیکی» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

شهرکرد در مصاف با کم‌آبی!

«شهرکرد در مصاف با کم‌آبی» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جرئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران و کارشناسان شهری تشریح شد.

چگونه مصرف کردن آب و به عبارت دیگر مصرف بهینه آب یا مدیریت بهره‌برداری از آب از نقطه نظر کمی و کیفی، با تأکید بر آبیاری فضای سبز از نظر اقتصادی و حفظ ارزش‌های آن بسیار حائز اهمیت است. امروزه بسیاری از شهرهای کشور به دلیل مدیریت نادرست با مشکل کم‌آبی مواجه هستند. حل این معضل با توجه به رشد روزافزون جمعیت نیازمند استفاده از راهکارهای نوین است.

شهرکرد ازجمله شهرهای ایران است که طی سال‌های اخیر با رشد جمعیت روبه‌رو بوده و برای تأمین مصارف شهری خود نیاز مبرم به تصفیه فاضلاب و استفاده از پساب دارد.

آسفالت‌ریزی معابر شهری مبارکه

محمدمهدی احمدی شهردار مبارکه گفت: نهضت آسفالت معابر و خیابان‌های شهر به صورت گسترده در تمام مناطق از جمله محله قهنویه با هدف ارائه خدمات مطلوب به شهروندان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: در این طرح، عملیات لکه‌گیری آسفالت و ترمیم ترانشه‌ها با رعایت اصول فنی و زیرسازی‌های لازم با کیفیت مطلوب انجام می‌شود و روان‌سازی تردد شهروندان، ارتقای کیفی، بهسازی معابر و مناسب‌سازی محیط، سیما و منظر شهری مدنظر مدیریت شهری قرار دارد...

گسترش حریم شهر آلونی

نبی‌الله رحمتی شهردار آلونی با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر سال ۹۵ تدوین و اجرا شد، اظهار کرد: اطراف شهر آلونی زمین‌های کشاورزی وجود دارد، لحاظ کردن این اراضی در طرح تفصیلی دشوار است و جهاد کشاورزی مخالفت شدیدی با تغییر کاربری دارد.

وی افزود: به دلیل نبود اراضی برای کاربری‌های مسکونی و تجاری و در محاصره قرار گرفتن شهر آلونی با ۵۳ روستا، میزان مهاجرت از این روستاها با شهر آلونی زیاد است و ساخت‌وساز یکی از نیازهای اساسی شهر است.

شهردار آلونی خاطرنشان کرد: گسترش حریم شهر در طرح تفصیلی دیده نشده و این معضلی است که مدیریت شهری باید به‌دنبال راه چاره برای آن باشد.

آینده سبز خوانسار

«آینده سبز خوانسار» نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت.

خوانسار از شهرهای جذاب و تماشایی استان اصفهان است؛ یکی از مکان‌های دیدنی و گردشگرپذیر شهر خوانسار کوچه‌باغ‌هایش است؛ سر تا سر شهر خوانسار، سرشار از شکوه و زیبایی است؛ به طور حتم گردشگرانی که به شهر ناب خوانسار سفر کنند بیش از هر چیز دیگر مشتاق قدم‌زدن در کوچه‌باغات این شهر جذاب هستند.

کوچه‌باغ‌های جذاب و تماشایی، دیوارهایی از جنس کاهگل دارند که با درختانی بلند و سر به فلک کشیده زینت یافته‌اند. درختان بلند و دیرینه‌ای که در فصل بهار و تابستان با برگ‌های سبز و درخشان خود به کوچه‌ها جلا می‌بخشند و با فرارسیدن پاییز، فرشی زرد و نارنجی بر پهنه کوچه پهن می‌کنند و زمستان که فرا برسد برف‌ها را لابه‌لای شاخه‌های بدون برگ و برهنه خود نگه می‌دارند.

جمع‌آوری بیش از ٧ تن زباله در بادرود

علی رجبی شهردار بادرود گفت: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است که منبع درآمدش از شهر تأمین می‌شود؛ بنابراین هر قدر شهروندان مشارکت بیشتری داشته باشند، درآمد شهرداری افزایش می‌یابد و خدمات‌رسانی در شهر ارتقا پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: نظافت شهر یکی از وظایف اصلی شهرداری است؛ درحال‌حاضر روزانه نزدیک به ۷.۵ تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که حدود ۱.۵ تن آن قابل بازیافت است.

گلشهر؛ شهری بدون پیاده‌رو

از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا درهفته گذشته «گلشهر؛ شهری بدون پیاده‌رو» بود.

پیاده‌روها یکی از زیربناهای اساسی و بخش جدایی‌ناپذیر شهرها است. در تمام نقاط شهر به خصوص در نقاط پرجمعیت، حق شهروندی برای مصونیت عبورومرور و ترافیک اعمال می‌شود.

وضعیت زیرساخت‌های شهری، تعیین‌کننده زندگی مطلوب شهروندان است. یکی از بنیادی‌ترین زیرساخت‌ها در هر شهر، پیاده‌روها است؛ مسیرهایی که به شهروندان اجازه می‌دهد با خیال راحت و به دور از ترس تردد وسایل نقلیه در سطح شهر حرکت کنند، اما گلشهر از این زیرساخت حیاتی محروم است.

حمله سگ‌های ولگرد هار به شهروندان مشگین‌شهر

علی مسیب‌زاده شهردار مشگین‌شهر گفت: به دنبال تماس تلفنی تعدادی از شهروندان مبنی بر حمله سگ هار به چند شهروند بلافاصله نیروهای امدادی و عملیاتی آتش‌نشانی مشگین‌شهر با همکاری یگان حفاظت محیط زیست و عوامل انتظامی وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از ساعت‌ها تلاش، تعقیب و گریز این حیوان در محله چایپارا توسط مأموران از پای درآمد. مصدومان این حادثه که از جمله چند کودک هستند در مراکز درمانی منطقه تحت درمان قرار دارند.

آمادگی شهرداری خوانسار برای مقابله با سیل

مهدی احمدی شهردار خوانسار از آمادگی تمام واحدهای شهرداری برای مقابله با بحران احتمالی ناشی از بارندگی پیش رو خبر داد و گفت: براساس هشدارهای سازمان هواشناسی از اوایل روز پنجشنبه ششم مردادماه تا اواخر روز جمعه هفتم مردادماه، سامانه بارشی در منطقه غرب فعال خواهد بود پارک سرچشمه خوانسار در روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم مردادماه تعطیل است...

وی تصریح کرد: شهرداری خوانسار برای بارندگی پیش رو آمادگی لازم را دارد. به منظور پیشگیری از وقوع سیل و بروز خسارت در این شهر، رودخانه اصلی شهر لایروبی و پاکسازی شد.

اینجا جای پارک نیست!

«اینجا جای پارک نیست» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جرئیات این مسئله در گفت‌وگو با کارشناسان و مدیران شهری تشریح شد.

امروزه با گسترش روزافزون جمعیت شهرها، افزایش ورود و تردد خودرو، ساماندهی نشدن بافت‌های شهری به ویژه در مرکز شهر و توجه نکردن مدیریت شهری به این امر، جای پارک را به مسئله‌ای بغرنج و پیچیده تبدیل کرده است، به نحوی که یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان پیدا کردن جای پارک خودرو است؛ خرم‌آباد نیز به عنوان مرکز استان لرستان از این قاعده مستثنی نیست.

شهروندان خرم‌آباد می‌گویند برای پیدا کردن جای پارک باید چندین بار خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه پس کوچه‌های اطراف مرکز شهر را به امید پیدا کردن جای پارک پشت سر بگذرانند، در نهایت نیز مجبور به پارک دوبل در یکی از همین کوچه پس کوچه‌های تنگ و پرتردد هستند.

آتش‌نشانی سمنان مجهز به خودروی نردبان هیدرولیکی می‌شود

سیدعلی مرتضی‌نژاد شهردار سمنان گفت: شهر سمنان علی‌رغم وجود ساختمان‌های بلند و چندطبقه، از امکاناتی نظیر خودروی نردبان‌دار بلند محروم است و این موضوع زنگ خطری جدی برای اطفای حریق در مجتمع‌های چند طبقه است.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های نماینده مردم شهرهای سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و پیگیری‌های شهرداری سمنان، قرارداد خرید یک دستگاه خودروی هیدرولیک نردبان‌دار آتش‌نشانی که از سنگین‌ترین قراردادهای خرید خودرو و تجهیزات آتش‌نشانی به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال است، امضا شد...

کد خبر 591724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.